jag behöver hjälp!

Vilken låt är det som Christer Sjögrens låt i melodifestivalen mer eller mindre är en kopia av? Jag blir galen! Jag behöver hjälp!

Alltså, ja, jag kan säga nåt taskigt om alla bidragen, men det vore ju just taskigt, så jag hyllar Björn Gustafsson istället. Han är sån suverän komiker att jag blir helt fascinerad...

Okej, okej. Det började ju med att E-type sjöng! Alltså det här är stort! Eller ja, inte. Men jag har aldrig hört E-type sjunga förut, men frågan är vad innebar det - jo, att låten blev en enda stor gäspning. Glamrock i melodifestivalen är så last year! Och fransar på jackan nära eld... Pontare, sa pannkakan. Hår som hår och ett jäkla frisyrsnackande i årets melodifestival...

Face84. Dum dudidum. It's all 'bout the money... Hoppas jag iallfall. Jag har nog aldrig riktigt lidit så mycket i hela mitt liv. Jag har räknat ut att de iallafall är 23, så jag räknar dem som vuxna. Den här låten hade varit okej om de varit 14. Men som senap på pölsan är det Wille Crafoord som skrivit texten. Okej, kan nån strypa Willes tillgång till droger?!

Velvet. Jag är ledsen, jag var så distraherad av hennes hudfärgade topp. Det där att det på håll såg ut som om hon visade pattarna, att jag inte minns låten. Men det var nåt som lät som nåt jag hört ett par gånger förut i dessa sammanhang.

Brandur. Den här låten var alldeles för proffsig för det här sammanhanget. Inte särskilt bra, men alldeles för genomarbetad och välgjort arrangemang för ett jippo som det här.

Michael Michailoff. Enbart störande att man inte kunde sjunga med bara för att de envisats med att skriva om texten. För det var väl Andreas Jonssons A little bit of love?

Amy Diamond. Amy är 15. Bara för att hon med sitt übertrevliga sätt påminner mig om kassörer/kassörskor(se inlägget nedan) så tänker jag inte skriva nåt elakt. Hon är 15, hon är duktig. Men att en sån här ickeoriginell låt ändå stiger högt över de andra låtarna är ju lite trist förstås.

Suzzie Tapper. Jag har redan flera skivor med Suzzies orkester, jag är partisk. Men den här var nog bäst - fast nog kunde de väl ha arbetat liiiite mer med texten?! "Det finns mirakel och mitt är faktiskt du" vadå faktiskt? både fult och taskigt med detta faktiskt där....

Christer Sjögren. Jag behöver hjälp! Jag kommer att sluta som tjurfäktaren i Ferdinand om jag inte löser det här... Och han slet sitt hår....

Lasse Berghagen förresten - hahahahahahaha. Bara detaljen Teddybjörnen var ju underbar!

Men missförstå mig inte. Jag älskar melodifestivalen! Så är det faktiskt. Världens vackraste progarm!

Nu ska jag läsa vad DN tyckte om det här jippot!

puss och kram

Förresten, kommentaren om att det var den yngsta och den äldsta deltagern som vann... Så typiskt svenskt att kategorisera folk. För här i Sverige handlar ju valet i Usa om kvinna eller svart. Vad hade de sagt om det inte varit den yngsta utan den näst yngsta?? gäsp.


Andra bloggar om: , ,




Kommentarer
panki

Roger har nynnat på Sjögrens låt nu hela kvällen :-)

2008-02-09 @ 23:22:17
URL: http://pancake.webblogg.se/
Fredrik

Velvet var riktigt bra iallfall låten!

2008-02-10 @ 00:40:19
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
frollen

Sjögren ja, den fick mig att tänka 70-tal, charter, grisfest, Benidorm, quandoquandoquando.
Har jag för mig..

2008-02-10 @ 09:46:37
URL: http://frollen.blogspot.com
leopardia

panki: haha, jag säger ingenting.

fredrik: jag mins den inte, som sagt. fast jag har för mig att hon hade nåt knepigt uttal oxå...

frollen: hehe, fast det är inte den jag tänker på. jag är mer inne på nån med nästan identisk text oxå. "i love pam pam"... kommer att bli galen på det här.

2008-02-10 @ 11:25:27
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Malin

Ooh, hihi, härligt att se att du, liksom jag, hakar upp dig på sånt där som det där faktisktet!

2008-02-10 @ 20:29:17
URL: http://www.mollysgrove.se/
leopardia

Malin: hehe, ja, men man undrar ju vad som gick snett där, för det lät ju som en riktig nödlösning...

2008-02-10 @ 20:42:31
Lisa

Björn Gustafsson gjorde showen :)

2008-02-10 @ 22:11:16
URL: http://lisawesterberg.blogspot.com
Pelleman

Jag kom på det, det är ju en kopia av Viva España!

2008-02-11 @ 00:22:29
Pelleman

Glömde länken
http://www.youtube.com/watch?v=GVEn9tGPWw4

2008-02-11 @ 00:23:35
leopardia

aaaaah! pelleman! det är nog den jag har tänkt på!! även om jag försökt få till det med nästan samma text där att det ska vara i love pam pam... Äntligen! tack!

2008-02-11 @ 00:34:45
Barbamorsan

Okej ser att det löst sig, var lite nyfiken. Får bekanta mig med youtube har inte riktigt koll på hur det "fungerar" än.

2008-02-11 @ 09:19:07
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0