En chatt eller?

Jag valde lite på måfå en chatt. Blundade och klickade. Äh, nejdå, det var ett helt godtyckligt val som gör att jag nu länkar till chatten med Ebba von Sydow. I DN. Om skidåkning i Sälen. Jag har inte riktigt klurat ut det här tilltaget av DN, varför de menar att jag ska chatta med Ebba om skidåkning i Sälen. Jag kan även chatta med Petter om skidåkning. Och skicka mina frågor redan nu. Inte för att jag heller riktigt klurat ut än om det verkligen kan kallas chatt, när jag skickar mina frågor nu och han eventuellt svarar på onsdag. DN gör mig mycket förvirrad idag, kan man säga. Petter har även fått sitt efternamn av DN; Askergren. Är detta permanent nu?! Är han inte längre bara Petter? Mystiken tätnar...

Olle frågar; "Hej! Jag håller på att slita ut morbror Jens tighta 70-talsracinghängslebyxor. Vet du om typ Francital har nån skön retrokollektion? Tycker du också att skidlärar-rött är bäst? Soliga hälsningar från Serre Chevalier"
Ebba svarar; Skidlärarrött är en klassiker, snyggt tycker jag! Matcha med snygga pilotbrillor med spegelglas. Vet tyvärr inte om just Francital har en retrokollektion, mitt tips är att googla och kolla upp. Lycka till!

På nåt sätt är det väl lite charmigt att Ebba idiotförklarar Olle genom att föreslå google.

Emma frågar; "Bästa backen i Sälen?"
Ebba svarar; "Kolla in artikeln med alla tips här på Dn.se!"

Och nu undrar jag verkligen varför DN vill att jag ska chatta med Ebba om skidåkning i Sälen, när hon inte kan svara på vilken som är den bästa backen... Har de skrivit en artikel där hon lämnar tips? Och kräver att jag ska läsa den? Men om det är så, vad ska jag då chatta om? För klädtips hänvisas jag och Olle till google.

Amanda frågar; "Kör du med smink i skidbacken? Vad packar du i necissären till fjällen? Varifrån kommer de produkterna?"
Ebba svarar; "Jag kör med mjukt läppglans från Philosophy, "Kiss me" som är hallonrosa men nästan transparent. Eight hours glossiga stift med lite färg är också fina och mjukgörande. Annars packar jag ner bästa skrubbkrämen från Ole Henriksen och Hydra floral ansiktskräm från Decléor, otroligt bra!"

Jag trodde att Amanda skämtade...

Ellen frågar; "Hello Ebba! Åker du med hjälm...? Jag köpte en hjälm förra året! Jag har aldrig tidigare känt mig mer säkrare och som en drottning i backen..! KÖR MED HJÄLM! E"
Ebba svarar; "Bra idé, man borde verkligen göra det, min lillebror August är bättre på det där än jag."

Jag skulle elakt kunna säga att det här känns som förklaringen till hela chattkvalitén, som jag misstänker starkt inte är nån chatt sen jag läste om Petter. Förlåt, Petter Askergren.


Nu ska jag istället gå och se den forna blondinen Gynnings program

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,


Kommentarer
Hanna

Jag såg dem i tidningen häromdagen med sina fjällkläder på och ställde mig ungefär samma fråga. Först hann jag tänka "Vem fan är Ebba". Nå, sen såg jag henne ju och undrade varför hon börjat med mode om hon var så grym i backen. Frågor, frågor...

2008-02-19 @ 21:27:40
URL: http://hannasplats.blogg.se
Miss Lyckad

Godkväll Miss Leapardia!;)

Vi får axla ansaret att höja nivån=). Tack för dina superbra bidrag till KVINnliga lexikonet! Vi behöver fler som du. Fortsätt stråla!

/ Miss Lyckad

2008-02-19 @ 21:32:45
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
panki

Hahaha, ja men typ. Det e ju helt bananas.

2008-02-19 @ 22:05:32
URL: http://pancake.webblogg.se/
Barbamorsan

Kan inte sluta skratta, inte helt ovanligt när jag läser inlägg av den här typen hos dig.Ojoj de är lite konstiga tycker jag =) Himla bra slutkläm.
Tack för artikel länken!!, gulliga du.

2008-02-19 @ 23:26:50
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
Helena

Godmorgon! Ha en jättefin dag!

2008-02-20 @ 07:44:19
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Malin

Haha! Skön text, tack för underhållande morgonläsning.

2008-02-20 @ 08:41:09
URL: http://www.mollysgrove.se/
Alexandra

jag har alltid haft väldigt svårt för Ebba von Sydow... Hon verkar va lite, ja... ;)

2008-02-20 @ 11:16:14
URL: http://triquetra.blogg.se
Anonym

Hanna: För mig var det lite tvärtom; Vem faen är Petter Askergren?! Sen ett aha. Frågorna tar aldrig slut...

Miss Lyckad: Lycka till med boken! :)

Panki: Haha, bananas var rätt ord.

Barbamorsan: Kul med skratt tycker jag :)

Helena: God morgon på dig :)

Malin: Och jag tackar för dina grymma illustrationer :)

Alexandra: hmm, hon verkar va lite... den som inte svarar på frågor om skidåkning i sälen? ;) Nä, men hon är säkert duktig på det hon gör, jag blev bara lite förvirrad ;)

2008-02-20 @ 11:54:47
E

Ha ha! Bläddrade vidare från den artikeln i söndags efter att ha läst "där äter man lika bra som i östermalmshallen" när Ebba tipsade om lunchställen i sälen. Well well...

2008-02-20 @ 12:22:52
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: haha, ja, nästan som kultursidan ;)

2008-02-20 @ 16:09:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0