skolflicka, som man är

Jag har haft min första lektioner. Eller ja, mina första lektioner. Det var helt okej. Imorn blir det att titta på konst. Så vi hoppas på att det inte regnar. Naturligtvis kom lässchemat upp först igår. Inte helt otippat. Och inte helt oväntat så skulle vi ha läst 65sidor i en bok tills idag, som jag inte ens har skaffat. Det var att maila runt till folk som hade den utannonserad på nätet och hoppas på svar. Så om jag inte blir blåst så hoppas jag att jag har den här imorn.

Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om "vi och dom-perspektivet". Men jag tror att det mesta redan är sagt. Jag skulle kunna skriva massor om bidrag kontra kapitalism och elitism och fallskärmar och rättigheter och skyldigheter, men någonstans känner jag bara att jag vill upprepa hur dagens regeringen återigen visat sig vara helt verklighetsfrämmande och jag har huvudet fullt med bilder/fotografier, för att göra min poäng tydligare än så här.

Besökte förresten Alby igår, för ett jobb. Återigen, jag älskar förorterna av flera anledningar, men just igår var det för att i förorterna ser inte alla helt klonade ut. Folk kliver utanför ramen hela tiden. Det är skönt. Och ska man köpa vattenmelon så ska man göra det i Alby. Jag hade kunnat ro hem i en, så stora var de.
Mest älskar jag i och för sig min förort. För den är bäst.

 Miracle Foot Repair 60% Ultra Aloe/Fotkräm med 60 % Ultra Aloe. Förresten, för ett tag sen så landade en fotkräm på hallmattan här hemma.
Det var Miracle Foot Repair från Bodystar. Jag recenserade ju deras snigelextraktkräm här (länk till recensionen) förut och skrev då att jag använde den som fotkräm. Och det fungerade ju aldeles utmärkt. Dock så tänkte jag nu testa en riktig fotrkäm, eller ja, jag har redan börjat att använda den och tänker återkomma med en recension på den också. Den innehåller aloe vera och aloe vera är ju en växt som används i många hälsoprodukter, både utvändigt och invändigt. Nåväl, jag återkommer, som sagt.


Puss och kram

Andra bloggar om: , , ,




Kommentarer
enioreh

"och det var vid anrättningen av dessa rätter som man av en slump upptäckte att de som tillagade sniglarna och som hade hud problem med sår etc. fick ett mycket snabbt läkningsförlopp och att hud problemen försvann."



Uäh... måste betyda riktigt yucky handhygien om personer med sår och hudproblem fick handskas med maten. :O

2008-08-26 @ 18:44:53
URL: http://blog.enioreh.com
leopardia

enioreh: heh, eller så kanske man får se det som att det inte är så konstigt om en kock råkar skära sig i fingret nån gång ;) Eller att man ska låta bli att äta sniglar... Hmm...

2008-08-26 @ 18:50:22
HairySwede

at some point, immigration is an issue that must be taken hold of. as it stands right now, if immigration continues unhindered, the social welfare system could find itsef in economic trouble. not sure if this suggestion by moderaterna is the right one. but it is an interesting one to say the least.

2008-08-26 @ 21:28:11
URL: http://welcometosweden.blogspot.com/
leopardia

HairySwede: jag utgår från att du kan svenska, eftersom du kommenterade, eftersom jag inte riktigt skulle kunna knyta upp knuten på engelska, så att säga... visst kan man tycka att den svenska immigrationspolitiken är åt skogen, men min poäng är väl lite att jag tror inte att ett led i att göra den bättre är att införa ett 'vi och dem' i debatten. Att peka ut invandrare som en grupp, dessutom en helt homogen grupp. Att hela tiden befästa 'ni ses inte som svenskar'. Icke-svenskar. Det känns dessutom väldigt föråldrat idag att inte kunna hitta något annat sätt att fastställa sin egen identitet annat än detta 'du är inte som jag, så jag är bra'... Och moderaterna arbetar ju rätt hårt på att skrota välfärdssystemet, så som vi känner det, helt och hållet...

2008-08-26 @ 21:53:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0