hej herr brevbärare, snälla kolla i din säck och se om du har ett brev till mig

The city is there to be manipulated, molded and used, and yet it emerges the same at the end, for no image projected upon it can ever remain since the pedestrians are not static and nor is the space in which they move.
alltså, jag skulle behöva en bra svensk översättning till det här. för för mig är det hela helt motsägelsefullt.

mm, det där är alltså ungefär det jag förstod av texten jag läst och skrivit referat på. om jag har ett L stämplat i pannan så står det inte för Leopardia... skulle man kunna säga...

jag hoppas att ni passar på att följa coupling nu, som går på 4+. jag är helt kär i dagens avsnitt och jeff, som i ren nervositet bara måste vräka ur sig att han inte här en sån där amputerare. ifall hon nu var orolig över att han var det...

måste nog se till att snurra ihop hemtentan rejält snabbt så att jag kan sitta och glo igenom alla säsongerna i ett enda eldorado. eldorado, nä, marathon tänkte jag ju på. se där, jag tappar ord och lär mig inga nya. det är något som inte stämmer.

för att återgå till min kära dator så blev jag ifattsprungen i centrum och de sa att de glömt att sätta i mitt extra ram-minne. så jag fick minsann pluttra dit det själv. fast han sa "så kanske din bror kan installera det". ha. jag är förvisso lat, men en sån där struntsak kan jag fixa själv.  tom pappa frågade ifall karln ville följa med mig hem eg... men jag tror nog att de är lika trevliga mot alla... till skillnad från johan på bredbandsbolaget. johan, som jag nu har mailat och sagt att ifall jag var sverker olofsson så skulle jag slänga dem i soptunnan. får se om jag öht får något svar den här gången. jag var rätt jäkla spydig nämligen. haha, men jag blir det när jag mailar kundtjänster som inte ger med sig...

nå, ifall nån minns nån karin som var med i bonde söker fru, så kan ni väl hojta till... så att jag kan få veta ifall min info verkligen stämmer... annars kommer det att sluta med att jag ringer hem till henne och frågar och jag har hört att man kan få besöksförbud för sånt. eller kontaktförbud, som det heter i sverige, och det blir så jäkla svårt att köra upp då... eller ja, ännu svårare kanske jag ska säga.

jag ska nu göra våldtäkter till ett mansproblem. för det är ju så heeemskt att män blir oskyldigt anklagade för våldtäkt; jag tänker på stureplansprofilerna. mm. men om män slutade våldta så skulle ni per automatik slippa bli oskyldigt anklagade. men så fort man gnäller på män så blir man föraktfullt kallad för rabiat feminist alt möts av massa bölande om att kvinnor minsann är... osv. skillnaden på oss män och kvinnor är denna; vi hade inte rösträtt. jobbigt läge. vi såg till att fixa det. jupps. så ja, ni män som tycker det är så jäkla orättvist att bli anklagade för att vara potentiella våldtäktsmän kanske vänder er mot fel personer när ni tycker att kvinnor är rubbade som ser det så - för det är ju faktiskt män som våldtar, så se till att dessa män ger fan i att göra det. bara ett tips så där. så fixa det nu.
och som en parentes kan jag ju tillägga att nej, jag tror inte att dessa stureplanskillar är ett dugg oskyldigt anklagade och jag hoppas att de får straff så att det ryker om det nu i hovrätten. så det så. men det har ju inte med saken att göra, för skadan är ju redan skedd så att säga och där i ligger problemet.
för det manligaste som finns är trots allt att ha en sund människosyn och när man ser hur världen ser ut idag så kan man ju börja undra hur många manliga män det egentligen finns.

fast det där med att glo igenom alla säsonger av coupling. kom just på att om jag ska vara ledig från två föreläsningar så kommer jag ju få göra ett dussin extra hemuppgifter, så den gubben går väl inte.. jag tom erbjöd mig att göra extra uppgifter när jag skickade mail och frågade om  jag kunde vara ledig.

nä, nu börjar det nog bli dags att sova. jösses vad klockan var mycket - i min värld.

puss och kram





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0