det var det det, sa gubben som bodde i skåpet

jaha, nyberg och törnblom, hur de nu stavar sina namn, hur som, programmet handlade iallafall om svartsjuka. jodå, jag är svartsjuk om någon gör mig svartsjuk, vilket de amöbor till män jag lyckas dra till mig gör. det är onödigt hemlighetsmakeri och faktiskt; trissande. vilket kan vara alltifrån till att andra snackar som att man råkar ha legat med halva världen. manshoran är ett väl utbrett släkte. och gärna har fler tjejer på g samtidigt. alltså, det är ju svårt att säga om jag är svartsjuk när jag väl blir dyrkad, men jag har aldrig fått ta del av detta, haha. jaja, förr var jag en trasigare själ än idag, så vi glömmer diskussionen. jobbig röst den där maria har...

2 referat klara 2 kvar.
jag känner mig faktiskt flitig idag. stressad till tusen, för jag vill ju läsa klart boken om franska revolutionen oxå, samt affirmera positiva bilder vad det gäller bilkörning. och jag skulle gärna haka på på konsert på onsdag. och hinna städa en massa. det där med att hämta mina papper hos advokaten och sätta in papper i pärmar och gå igenom tidningar, ja, det ligger på is. jag vill inte ens tänka på nästa vecka. pjuh. vilket är sista veckan på kursen, om man inte räknar med tentaveckan. tiden bara rinner iväg, men så är det ju för alla... nästa kurs är iallafall bara kompendier, el bara och bara, men det är iallafall inte så att jag ligger efter med litteraturinköp. dvs om nu inte virginia woolf råkar vara hela boken. på engelska. då ger jag upp. blablabla.

jag har förövrigt kommit till en feministisk insikt. den ligger där och gror i bakhuvudet och går inte riktigt att formulera, men den är viktig för mig. och så googlade jag just på hamsun. jag hade det för mig, killen var nazi. vilken skamfläck på norska himlen. han gav sin nobelprismedalj till goebbels liksom... heh, galet... jaja... vi har ju å andra sidan läst en massa marxister, så...

shit, vad trött jag är.. puss och kram

Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
panki

Hej pluggofine. Såg det där programmet förut å ba, eh, e d från tidigt 90-tal? Har inte klurat ut om det är meningen att det ska se 90 tal ut i den där studion, och hela programmets upplägg, eller om det bara e ett misstag...

2007-09-11 @ 10:04:06
URL: http://pancake.webblogg.se/
Tinnitussan

Insirerare där. I år ska jag inte ligga efter i pluggandet :-)

2007-09-11 @ 13:40:50
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: hehe, men jag ligger ju efter faktiskt...

2007-09-11 @ 14:49:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0