en vårdag i staden

saker gjorda: varit på utställningar, shoppat, suttit i solen och druckit kaffe
dagens fråga: varför kan tidningar/journalister ta kritik för sitt beteende/det de skriver?
dagens låt: what a beautiful world - louis armstrong
dagens känsla: trött så det heter duga
dagens citat: "Carrie: Are we simply romantically challenged, or are we sluts?'"



det blidde faktiskt en promenad med stavarna igår. dessutom kom jag till insikt när jag väntade på hissen med mina grannar. jag trodde det där med att trycka ner hissen igen, efter att ha åkt upp, var typ en artighetsgrej. så jag har aldrig riktigt hängt med på varför man inte kan vara artig mot våning 7, som vill åka ner istället. men det är klart, om det kommer tex en ambulans, så kan det ju vara bra om hissen står nere redan.

galet varmt både igår och idag. men skönt. ska inte säga galet, för det är precis lagom...
så jag tog mig in till stan idag och träffade fido och fick donald med på köpet. jag kan inte hjälpa det, men det är det perfekta paret. jag blir så glad varje gång jag tänker på det. nåväl, vi kollade in sally mann-utställningen och den var faktiskt rätt grym. man blir helt fascinerad av henns foton och hennes teknik.

32472-198 jag var så där överdrivet mogen oxå och fotade:
- akta så dom inte ser dig...
- jaha, vad ska de göra då?
sen tog vi en titt på astrid lindgren-utställningen oxå. rätt kul. pippi är ball.
sen drog de vidare till jobb och tvättstuga. själv tog jag mig en promenad till nk. tänkte köpa nk's mint till brorsan, och var naturligtvis tvungen att köpa åt mig själv oxå. det är lite snedvridet egentligen, när jag tyckte att två hekto för 119 kr var billigt, men, men... köpte även en borste där. en borste man kan använda till att torrborsta kroppen med innan man duschar. det ska vara sån bra lymfdränering, så jag tänkte ge den till mamma. jag älskar verkligen nk. inte för att jag någonsin brukar handla där egentligen, men de har sån otroligt väldrillad personal. service så det heter duga, även fast man inte glider runt i värsta designkläderna eller dyra accessoarerna så får man ett "välkommen hit"-bemötande.

mm, sen var det halva priset på allt i hela affären i, hmm, drömhuset, heter det väl? så jag var ju tvungen att gå in, men blev lite förvånad när jag inte hittade så mycket. men jag köpte iallafall 4 djupa tallrikar, för det var gränsen för vad jag orkade släpa på, lite pärlor, kryddor till brorsan, bara för att burkarna var så fina och en sån adressmojäng som man sätter på väskor när man är ute och reser... men jag har letat efter snygga djupa tallrikar, som har en kant runt sig, så att man kan ställa dem i diskstället och ja, de här dög. sen gick jag till åhléns och köpte mig en kaffe latte, som jag tog med mig ut och satte mig i trappan. där jag raskt fick kontakt med några knarkare. jag vet inte varför, men de har som vana att undra vad jag gör där, eftersom jag inte ser ut som nån knarkare, typ, och rekommenderar mig alltid att hålla koll på väskan och att om jag väntar på någon, så bestäm möte nån annanstans... ena killen hade den senaste erikssontelefonen och jag blev grymt fascinerad. så platt och snygg. jag hatar min mobil ju. inte för att den här har det jag är ute efter, tror jag iallafall, men den var snygg, mjo. satt och funderade på ifall jag skulle fråga ifall han inte kunde fixa en till mig, men nä... jag la fördomarna på hyllan och lät bli...

32472-200

männen, kärleken? jag är så nyfiken. han vill inte berätta vem han är kär i 'för då skulle jag skvallra till E' hehe... så jag frågade om hon visste vem det var - 'nä' så varför skulle jag då skvallra. och varför skulle jag göra det överhuvudtaget, tror inte att hon är särskilt intresserad. det är bara jag som är nyfiken på allas smaskigheter...

är så trött att jag knappt orkar vara vaken, men jag måste ju äta. det blir makaroner och linsgryta.

imorn blir det storstädning, iallafall en början till det... måste ju städa innan jag reser iväg liksom...

tydligen har jag "tappat bort" mina träningskläder, för jag hittade dem ingenstans. jag hoppas att de står hemma hos mamma och pappa, för träningskläder för mig är mest gamal konsertt-shirtar, så jag vill inte ha lyckats skicka iväg dem till välgörenhet. nog för att de gör nytta där och så, men det är ju mina minnen...

nä, mat och sen nån form av slöaktivitet. rensa tidningar är slött och ändå ett måste. nej, jag tänker inte hiva dem utan att ha gått igenom dem. det jag gör med dem är att kolla recept och boktips, eller ifall det är nån intressant artikel typ "gör din egen ansiktsmask" eller om nån person jag har nån biografi om, som jag kan slänga in artikeln i. ja, slänga in i boken. ja, det är väl det... eller nåt virkmönster, mjo...

jag kom förresten på värsta beviset på att jag var tant, men nu kommer jag inte ihåg vad längre... måste ta ett varv senare och kolla mig runt, för jag har för mig att det var nåt jag såg i hemmet...

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,


Kommentarer
Annika

Tack Leopardia! Nu har jag hemlängtan!!! GUD vad härligt att få gå omkring i Sthlm en härlig vårdag. OCH sen få shoppa lite på NK. Jag håller med i allt du säger om den affären!!!
Sally Mann har jag förstått är helt unik i sin stil. Hon är ju från Virginia, men inte från DC området. Låter som en mkt bra dag!!!

2007-03-27 @ 20:11:51
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Tinnitussan

Kul med en dag på stan i vårvärmen! Härligt. OCh halva priset på Drömmis. måste dit .-)

2007-03-27 @ 22:16:07
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

annika: sally manns bilder är fantastiska, helt enkelt. det var en härlig dag, jajamensan :)

tinnitussan: tycker absolut att du ska ta dig dit, även om jag inte plockade på mig så mycket, så har de ju roliga grejer ändå :)

2007-03-28 @ 10:59:37
Sweetheart

Så tuffa tavlorna ser ut! Gråskaligt är så snyggt!

2007-03-28 @ 11:37:19
URL: http://graceful.blogg.se
leopardia

sweetheart: hon är en grymt bra fotograf och inga digitalkameror där inte...

2007-03-28 @ 11:46:51
E

He he...ja varför skulle jag bry mig om det??:)

2007-03-30 @ 12:13:36
leopardia

så här i efterhand så undrar jag om han inte sa att du skulle bli arg oxå. för han sa att jag skulle bara bli arg, men jag tror att han fick in ett du där oxå... jaja, jag har släppt det där nu och min nyfikenhetsperiod är över :)

2007-03-30 @ 12:17:33
E

Tror faktiskt inte nått han skulle kunna göra skulle göra mig arg. Föutom om han svinade sig mot dig faktiskt... Well well

2007-03-30 @ 20:03:25
leopardia

E: aah, han gör mig ju förvisso arg när han kör sitt snack om blondiner eller feminister som ska malas ner till pellets eller bara är oförskämd, men inte pga vem han är kär i, det känns som att det kvittar rätt mycket... jag var bara nyfiken för att jag inte visste och det var enormt irriterande, haha... nyfiken i en strut.

2007-03-30 @ 20:21:31
Katarina

Ett intressant inlägg. Jag håller med att hennes tavlor verkligen är fina.

leopardia

katarina: tackar :) ja, sally mann är en riktig konstnärinna

2007-07-06 @ 18:15:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0