bland tester och framtid

saker gjorda: sitter med en smoothie och gör lite körkortstest...
dagens fråga: och vilken skiva kan andra tycka är pinsamt att äga då?
dagens låt: it's a sin - pet shop boys
dagens känsla: konstigt nog är jag inte trött, trots att jag inte kunde somna i natt...
dagens citat: "Charlotte : Listen to this: sometime in the ten years before menopause, you may experience symptoms including all-month long PMS, fluid retention, insomnia, depression, hot flashes or irregular periods.
Carrie : On the plus side, people start to give up their seats for you on the bus.


jag har iallafall gjort två till test, med liknande resultat, så lite plugga har det blivit. ska göra de två sista oxå. gissar att det handlar rätt mycket om fordonet och mörkerkörning i dessa två test. och ja, jag har inte riktigt läst de avsnitten... nej...

nå, healing.

image235

jag sprang på den här damen på ett fik där hon satt och hade prova-på-sessioner. så jag tänkte att visst kan jag betala en hundring för att bli lite pigg igen. så jag kollade om hon hade tid för att ge mig lite healing. och vi satt där och hon frågade varför jag ville ha, om det var något speciellt. så jag sa att jag jämt är så trött och att det är lite jobbigt...
- hur är det med axlarna då?
okej, jag vet att jag automatiskt väldigt lätt lägger huvudet på sned, antagligen för att kompensera något som är snett nånstans, så att det kanske är lätt att uppfatta, men ja, ajaj, brukar det ju göra i dem...
- och magen? tömmer du varje dag.
jag censurerar bort mitt svar... men lite lustigt var det iallafall.
- ja, men då ska jag försöka täppa till det där hålet jag ser att du har i din aura, som bara läcker energi.
så jag satt där och hon höll händerna över huvudet. jag vet inte om det är inbillning eller inte, men jag kände hur det strömmade varmt ner genom nacken. jo, jag är med på att allt består av olika energier, men ändå.

sen höll hon handen bakom mina skulderblad och sa;
- jag känner att du bär på en sorg och en väldigt stark oro, stämmer det?
med tanke på saker jag varit med om så jo.
- jag känner att det är nåt med någon äldre man. har du bra relation med din pappa?
- jajodå.
- är du orolig för honom på nåt sätt då?
mm, han är ju nyopererad.... och rätt gammal...
så höll hon på där och trots att hon var helt kall om händerna så blev jag helt varm.

sen tänkte jag att jag passar på att få lite medial vägledning. det kanske kunde vara lite kul så där.
och hon förklarade lite om vad andeenergier var och att de visade sig i mänsklig form bara för att...
- din vägledare är en gammal gumma. alldeles rynkig och med långt hår i knut, ungefär. och hon är klok och full av andlighet och visdom. jag tror att du har haft henne som mentor på andra sidan.

- hon håller fram något, jag vet inte vad det är, men det är något tyg tror jag. zickzackmönster i massa färger, väldigt vackert. nä, det kanske är en tavla. håller nån i din släkt på med att måla?
- ja, nästan alla har varit konstnärliga och jag försöker väl lite.
- ja, det är det. hon visar tavlor. dina tavlor. de är väldigt mörka. blå och med mycket djup. och så ser jag en utställning i nåt mindre rum. kanske här rentav. men hon säger det, att du inte riktigt har hittat din nisch än, men det kommer du att göra...

och så satt hon tyst ett tag...
- och så säger hon att du inte har hittat kärleken i ditt liv än.
jag blev rätt paff. okej att jag inte har nån vigselring, men ändå.
- men hon säger att det kommer du att göra, kanske inte i år, men nästa. och det verkar vara i samband med något konstnärligt. den här utställingen kanske. hon säger att det är inte ditt mål här i livet, det här med kärlek och så, kanske, men att du ibland känner dig ensam ibland och hur hon har varit med dig när du har suttit på kvällarna och känt dig ensam. men det är ingen fara. och så säger hon att du brukar tänka att "hur ska jag hitta någon som står ut med att vara med mig, hur ska jag hittar någon som klarar av att vara tillsammans med mig" istället för tvärtom, men den här mannen, han kommer att vara som du, han kommer att förstå.
- och så säger hon att du gillar ordning, att du har mycket ordning?
det där är väl lite si och så med va? men jag håller ju för all del på att sortera mitt hem, men... men så fortsatte hon.
- ja, hon säger att du är mycket noga med dina saker och att du vill ha dem där du vill ha dem och att du kan känna att det skulle vara jobbigt att ha någon som gick och plockade bland dina grejer.
bulls eye! mina vänner får gärna plocka med mina saker, men inte mina män...

- och det kommer att hända rätt mycket nytt i höst.
- jaha, jag har sökt in till högskolan, då kan man kanske nästan säga att jag kommer in?
- ja, det kan man

sen pratar hon om den här sorgen och oron. och hur jag ska göra för att bli av med den.

- är det något du undrar över eller vill fråga?
- ja, jag håller på att ta körkort, hur kommer det att gå med det?
- haha, nu skrattar hon, varför då, går det tokigt eller?
- njae, inte än, men man kan säga att det kanske går med guds försyn
- aah, du har hållit på länge säger hon?
- ja, eller, ja, jag började ju ta körkort när jag var 18, för 15 år sen, men det blev som aldrig färdigt.
- mm, det är därför hon skrattar för att hon har hört om det här körkortet förut...

- kommer jag att bo kvar i sthlm, är det bra att göra det?
- du kommer att flytta till en mindre stad, inte den här, men ja...

- nu håller hon fram en zinkhink med trähandag där det är plantor planterade. betyder det nåt?
alltså, det här är lite långsökt, men jag såg ett reportage i en tidning där de planterat blommor i sådana hinkar och massa andra gamla burkar och efter det sådde jag mina frön och försökte så i en gamma konservburk...

just ja, hon sa oxå.
- hon visar på pyssel. stickning och virkning...
jag virkar ju mina små grytlappar.. och vill pyssla i massor.
- du har inte stickat något i zickzackmönster i massa färger...
- nää...
så jag är jättenyfiken på ifall det här zickzackmönstret innebär någonting, eller om allt bara är en bluff.

nå, hon sa att medial vägledning kunde hon göra via telefonen. och jag tror att hennes nr nog syns på bilden ifall någon är intresserad. jag ska iallafall kontakta henne senare när jag har tid. för det var en bra upplevelse.

nej, nu ska jag nog göra ett prov och sen ska jag se ett avsnitt av satc. såg avsnittet med carries bokturné igår och jag skrattade lite åt hennes "i need to get laid" eller bara, snälla, kan du inte åtminstone ligga lite on top of me...

puss och kram

jag ska förresten kolla i min skivsamling. jag tror nämligen att jag äger alla christer sandelin-skivor, om han inte gett ut nån ny på senare år.... vilket beror på att han var min och fidos husgud när vi bodde ihop. på ett ironiskt sätt var det. och när vi såg honom i kungsträdgården och någon berusad kvinna "kom hit, din lilla pussgurka" till honom, där han stod på scenen. okej, nån skiva kanske är en kopia, men, men...


Andra bloggar om: , , , ,

ps. jag har förresten uppdaterat länkarna här bredvid så att de ska vara rätt och stämma. ska jobba lite mer på det, så att de blir mer sorterade, men jag är nöjd med att jag lyckades skapa en egen boklista :)



Kommentarer
Jennie

Hej
Jag har fixat med länkarna och nu bör de vara klara på sidan. Det finns antingen en banner att ladda ner eller att direktlänka.
Hoppas att du har det bra
kramiz

2007-07-08 @ 16:14:15
URL: http://www.jennies.nu
leopardia

jennie: jag ska fixa det då. tusen tack :)

2007-07-08 @ 17:37:53
anna

ohh vilket underbart inlägg..som alla dina texter..igen.. snälla nån - ge ut leopardens dagbok...(det var ett skrik till bokförlagen)
jag har inte härta att kasta tidningar...jag sparar..jag sparar på för mycket...julklappspaper, gamla förpackningar, kvitton, lappar, telefonklotter..
Jag sparar på Elle
vilket väl är de tidning jag alltid köper..men har också väldigt många många nummerav
Veckorevyn, Hennes, Cosmo, några glamour, Solo, Damernas Värld, Plaza Kvinna, Utländska Elle, Harper's Bazaar, Marie Claire, Vogue mfl..och jag har inte hjärta att slänga nån!
Har masor av gamla Frida och Okej kvar från nittiotalet dessutom.
hihi
kram!

2007-07-08 @ 18:17:54
URL: http://pyttis.blogg.se
Panki

Jag bara måste hänga på sen och besöka den där människan!!!

2007-07-08 @ 21:35:59
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

anna: haha, du är väl för söt! puss. jag har alltid varit en sparare jag oxå. kvitton och sånt, men så växte jag ur lägenheten och har varit tvungen att rensa ut grejer för att få plats med nya böcker, som av nån anledning bara trillar in här =/
panki: jaaaaaaaa! asspännande ju!! nu har jag inte kollat vad hon tar, glömde det och jag tror att det där pappret ligger hos mina föräldrar... men de olika grejerna låg på 5-600 tror jag. och det var rätt mycket man kunde göra hos henne, så nåt kanske var billigare... // senilhuvet

2007-07-08 @ 22:54:36
Tinnitussan

hahahahaha. Du bara måste tala om vilka skïvor du hittade i samlingen ;-) Har CS gett ut någon greatest hits, tro?

2007-07-09 @ 01:37:58
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

tinnitussan: hehe ;)

2007-07-09 @ 12:28:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0