vad hände med brun schuu

saker gjorda: shoppat loss på ica maxi
alkoholintag: julmust, avslagen sådan
dagens fråga: det går lika bra med selleri, eller?
dagens låt: aaa aaaa i'm hooked on a feeling - de där blå sakerna och han skifsen
dagens känsla: trött, men jag har det bra
dagens citat: "Samantha: I think I have monogamy. I must have caught it from you people. "


jag hörde nåt jättekul på simpsons idag, när jag slocknade i soffan. men det kommer ni aldrig få veta vad det var, för det har jag glömt bort. så kan det gå.

nä, har inte slutat att blogga faktiskt, har bara varit bortrest och slö.

det här med selleri. jag läste i min nya bibel - du är vad du äter - att om man är stressad ska man äta fyra selleristjälkar om dagen. nå, nu har jag väl inte högt blodtryck, vad jag vet. men jag tror att jag ska börja äta lite selleri ändå. och så ska jag börja göra grönsaksjuicer med min råsaftcentrifug, varje dag. yes!

köpte en kjol på rean. inte på ica dock, hehe, utan på en butik. en svart, som jag tyckte var, snygg som 17. mamma tyckte dock att jag skulle prova innan jag köpte, för hon trodde inte att jag kunde ha small, som jag tänkte ta. hon tycker att jag är tjock. så var det med det.

och påtal om kläder så är jag helt uppe i vad jag ska ha med mig för kläder till thailand. normalt skulle jag ju bara ta kläder som jag struntar i ifall jag lämnar eller blir av med. dvs luffarkläder. så som jag hade med mig till polen el spanien, minus canistshirten. men nu när det är så här sjukt varmt så till att börja med har jag inte direkt några sådana kläder. jag äger inga shorts och jag vet inte riktigt vad jag har för kjolar. och sen vore det ju bra om det gick att kombinera. jag är ju inte direkt nån linnetyp, eftersom jag känner mig obekväm så. har bara linnen till att sova i, eller så har jag kofta över. köpte iallafall en grå klänning på gina tricot på mellandagsrean. för en hundring, jag tänkte att ja, det gör ju inget om den kommer bort så där. nu provade jag den inte innan, så jag vet inte om jag kan ha den eller inte, men, men, det visar sig. köpte även en vind-regnjacka, så jag har något att åka i som inte är en vinterjacka och som stoppar lite mot regn, man vet ju aldrig. sen köpte jag väl lite toppar. oxå en sak, när man ska åka till thailand och inser att ens garderob är baserad på svart. jag menar, när det är strålande sol och 28 grader varmt är det inte så kul med svarta kläder längre... och jag är den där klantiga typen. har alltid varit i hela mitt liv, så att vitt är inte en färg jag bör bära. riktigt. men jaja. nog malt om det.

männen, kärleken? han är bra. drömde dock om D här förut igen. drömde att alla på jobbet och mina vänner bara mobbade mig för att de tyckte att jag hade betett mig illa och ingen ställde upp på mig, trots att jag hade rätt som skällde ut en bartender, som jobbade åt oss. förutom D... för vi var ju kära. det är så  märkligt. undra VARFÖR jag alltid drömmer det. det är så out of the blue, känns det som. jaja.
jag har som inga ambitioner vad det gäller relationer med män. jag har lagt ner det. eller jag har gett upp. han kommer inte att ändra sig, och ingen annan heller. så det är som det är, det är bara att garva åt det och gå vidare liksom. önska honom lycka till med brudarna. typ.

gosh, alltså, jag har så mycket att göra. min lägenhet är som ett bombnedslag med grejer. men just det. en sak i taget. imorn åker mina föräldrar hem, men jag tror att jag ska ta det lugnt då ändå. på fredag kommer K och vi ska planera resan lite mer. förhoppningsvis tittar pannkakan förbi oxå, men hon är nog trött då...

nu ska jag antingen läsa eller glo på tv. puss



Andra bloggar om: , , , , , ,


Kommentarer
Anna

pussa på den vackra!

2007-01-03 @ 23:12:19
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0