aftonbladet som personlig taltidning


tydligen är det alldeles för skönt att sova. mm... somnade på eftermiddagen och har således bara läst det lilla jag läste samtidigt som jag åt frukost. min nyttiga frukost, men som ni ser ligger det godisbitar runt hela tallriken...

image399

men jag känner mig redo att börja skriva ändå. så jag ska göra det efter de där desperata hemmafruarna. oh, ljusglimten på tisdagar!

mamma ringde och läste högt ur aftonbladet. höll på att garva ihjäl mig åt jet set-julklappen. piller med guld som gör att man kissar(och kanske bajsar) gnistrande. vad är det för fel på folk? nu var det en konstnär som tagit fram dem och han hävdar väl säkert att det är konst, men kom igen...

eller den här hunden trouble, som är dödshotad och tvingats att fly. vad är det frågan om. så han går under aliaset bauble... men kan detta verkligen vara en sann historia?? okej, med tanke på att jag iallafall har en amerikansk läsare ;) så vill jag inte kommentera att detta skett i usa... men ja... hunden kostar, eller ja, lever för 2 miljoner om året iallafall. med specialkockar och liknande. och jag förstår att den som förvaltar det arvet vill att hundrackar'n ska leva... men på nåt sätt undrar jag om det hela inte är en påhittad historia...

sen läste hon naturligtvis om juha. okej, nu vet jag att han inte får så mycket post och brev som pressen vill påskina, att det är rätt mycket en myt det där, men killen har trots allt varit gift 7 gånger och man undrar varför. iochförsig är ju psykopater rätt manipulativa, naturligtvis. men jag och mamma diskuterade hur hans ex-fru kunde ge aftonbladet den karamellen att ställa upp på intervjuer. det skulle krävas mmmycket bra betalt innan jag gjorde det, eller att jag hade nån annan agenda... nåväl...

jag försökte hindra henne, men hon läste på. en skitbra grej av språkpolisen, anders westgårdh, går bara att läsa på nätet om man är plusmedlem. men jag är emot att man skriver fotölj. jag vill hellre köpa en fåtölj faktiskt.

så här ser det ut i min hall numer. fast, sakerna på hyllan är bara ditställda i en hast och lite temporära, tills jag fnulat ut vad jag ska ha där mer exakt...

image400

men hyllan är snygg iallafall... och snart ska jag tapetsera bort den där furupanelen som sitter där under. bort med den liksom. någon som har förslag på passande tapeter? dvs passande till den som syns bakom hyllan. för jag tänker bara tapetsera nedre väggen och sätta en bård.

oh, well. dags för linssoppa och lite läsning.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Andra bloggar om: ,




Kommentarer
E

Ha ha, skönaste bilden på din frukorst..

2007-12-05 @ 10:44:14
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: och den är inte arrangerad, min illusion av att jag var nyttig krossades när jag fotade och upptäckte sanningen... :)

2007-12-05 @ 10:48:49
Annika

Me likeee your hylla!! Väldigt mkt!
Och frullen...ja, helt i min smak :-))

2007-12-05 @ 19:02:47
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Hanna

Fruktsalladen ser god ut. Jag kanske måste göra det någon gång snart!

2007-12-05 @ 20:13:27
URL: http://hannasplats.blogg.se
fido

tycker du ska måla svart under tapeten, tror det skulle bli skitsnyggt

2007-12-12 @ 11:31:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0