Ett snyggt espressoset från Smartphoto

Jag har fått äran att utföra ett test åt Smartphoto, gällande deras produkter. Smartphoto är det nya namnet på ExtraFilm - en fotobutk på nätet, där jag har beställt många foton ifrån. Dock har jag aldrig testat några andra av deras produkter, men du kan beställa allt från canvastavlor, till fotoböcker, vanliga fotografier och mycket, mycket mer. Fotoböcker är ju annars en toppenprodukt att spara till exempel sina resedagböcker i - både till sig själv och kanske som present till andra som var med på samma resa i. Att blanda bilder och text i en snygg kombination.

Den här gången valde jag dock att beställa ett set med 2 espressokoppar. Och det är mina koppar, som ni ser här bredvid. Jag tänker mig dem som julklapp till min bror, för när det gäller julklappar kan det ju vara tid att börja tänka på det - om du själv vill göra ett personligt koppset.

Leveranstiden var bortåt en vecka, men det som tar lite tid är att välja bild och text att skriva. Jag valde att skriva "Ich bin ein Berliner" på ena sidan och "Berlin" med kyrilliska bokstäver på andra sidan. Så jag gjorde ett souvenirset egentligen. Men jag blev så kär i Berlinmuren när vi var där och den här delen av muren är ju en klassiker. Det är Brezhnev som kysser Honecker, målad av Dimitri Vrubel.

Detta set kostar 159 kronor och det finns flera olika designalternativ att välja mellan, efter att du valt vilka foton du vill använda. Den designen jag valde har blid på båda sidor av koppen, och är heltäckande. Jag valde samma bild hela vägen, dock hade jag kunnat välja 4 bilder. Jag tycker även att kopparna är lite större än vanliga espressokoppar, de befinner sig mer strax under snittet för en vanlig kaffekopp ur vilken servis som helst. Men mig gör det inget.

Smartphotos hemsida är lättbegriplig, men kanske lite småsseg, så där som de flesta sidor med tung grafik är.


På hemsidan går att läsa "Tål diskmaskin, men garanti ges ej på att fotot är 100% värmeresistent" och det som gör mig lite fundersam är hur tåliga mina koppar är, då de hade en liten skada i bilden. Ett vitt litet streck, där bilden blivit skrapad. (Jag ringade in det på fotot här bredvid) Hade jag betalat för dessa så hade jag nog returnerat dem och beställt nya - så syna noga dina beställningar. Jag är dock övertygad om att detta är en tillfällighet och inte särskilt vanligt förekommande, men om man har diskmaskin och tänkt köra sina koppar i den, så kan det ju vara bra att kolla innan.

Men nog är de läckra, mina muggar? Eller ja, mina och mina...

Om man nu inte vill göra souvenirmuggar med foton man tagit på Berlinmuren, så finns det ju många andra alternativ. Man kan till exempel passa på att göra med foton på barnen - så här till farsdag. Eller med bröllopsbilder. Eller varför inte en bild på personalstrykan - till chefen i julklapp.

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,




Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vilket bra tips!

2011-10-15 @ 08:05:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Sv: Tack för tipset. Har tyvärr ingen iphone eller måste man ha det för att kunna utnyttja erbjudandet?



Angående Idol, jag fattar inte hur de tänkte. Tror inte dessa personer gått vidare om det var den gamla juryn.

2011-10-15 @ 11:37:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

och som vanligt skriver du så klok kommentar =)

läsare är absolut inte detsamma som besökare och jag är glad att jag har en ganska personlig kontakt med många av er som läser.



och ja..Stefan har alltid sett mig som nåt extra..haha roligt att tänka på hur involverad du var i "oss" i början..hihi



puss!

2011-10-15 @ 16:40:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Art By Tina/Tina Axelsson

Vilken kul idé - koppar med sitt eget tryck. Nu ska jag spåna. Himla bra julklappar ju!

2011-10-28 @ 10:32:16
URL: http://trueborn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0