Mello Jello 2

Dags för lite mello jello igen. Idag har jag ingen favorit what so ever. Jag tycker absolut inte att det är något fel på att vara smal, men antingen tränar Marie väldigt mycket eller så äter hon väldit lite. Det hela gör mig nyfiken. Annars tycker jag att stå upp-komiker borde vara lite roligare, även om de själva inte har skrivit manuset...


1. Brolle: ”7 days and 7 nights”

Jag har lite svårt för rockabillydansen, måste jag erkänna. Jag kommer ihåg när Brolle sökte till kanal5's talangshow Popstars och fick erbjudandet på uttagningen "hoppar du av nu så är du garanterad ett skivkontrakt", vilket kanske säger en del om producenters syn på dessa program...  Intetsägande, blir tyvärr min bedömning av den här låten...

2. Loreen: ”My heart is refusing me”

Loreeeen eller Loreen?! Ricky... Det här påminner mig om något från 90-talets ljuva eurodiscoera, fast inte något av det där som fastnade i skallen. Gillar dock dansarna den här gången. Androgyniteten och anonymiteten. Trots röst och kläder och utseende så kommer jag att ha glömt bort den är låten när de kör genomgången sen..

3. Babsan: ”Ge mig en spanjor”

Den kan ju gå vidare med hjälp av folkets röster, men jag tvivlar på den skulle vinna juryns röster. Ja, om det nu fanns någon jury... Gissningsvis snyggast klädd ikväll. Jag vill inte kommentera det rasistiska och fördomsfulla i texten, det räcker så.

4. Elisabeth Andreassen: ”Vaken i en dröm”'

Om jag har förstått det rätt så är det 4 låtar av 8 som går vidare någonstans. Det är för få låtar att välja bland för att kunna plocka ut hela 4 stycken som klassas som OK... De här standardskrivarna i festivalen, jag vet inte, men de gillar ett enda koncept iallafall. Det känns tryggt och ja, lite tråkigt.

5. Sanna Nielsen: ”I’m in love”

Jag är rätt säker på att några toner där är snodda från Flashdance.. What a feeling... Men annars är jag elak och vill efterlysa en push up... Om någon framförde sin kärlek till mig på det här hysteriska sättet skulle jag bli skraj, men jag gissar att det går hem i stugorna, som man brukar säga...

6. The Moniker: ”Oh my god”

Det är inte dåligt, men för att vara Daniel så känns det väldigt repeterat, ospontant och lite småtrist... Att sälja sig själv smakar lite beskt.

7. Anniela: ”Elektrisk”

Jag tror att det är så här det låter när man tänker att Britney Spears Toxic var en cool låt och vill göra något liknande och så slutar allt i katastrof för att man måste ändå försöka få ihop texten på nåt sätt och även om jag föredrar svenska över engelska så är vi inte riktigt lika vana att vara balla på svenska.

8. Christian Walz: ”Like suicide”

Alltså Christian har ju "funnits" längre än Salem och ändå känns det som att nummer 1 är inspirerad av nummer 2. Jobbigt. Men det här var väl bäst hittills och nu är det slut, så...

Och det här tyckte DN .

Ciao



Kommentarer
Adara - din bloggtidning på nätet!

Det här var ett kul inlägg att läsa! Jag kan nog inte säga något om låtarna eftersom jag inte hört någon än.. Men ska bli kul att se imorgon! :)

2011-02-19 @ 01:25:21
URL: http://adara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0