Ett litet tips när du köper glas

Eftersom Antikmässan drog igång idag och kommer att hålla på för fulla muggar, över helgen, så tänkte jag tipsa lite om något man verkligen kan fynda. Dock kanske just Antikmässan inte är det stora fyndarstället om man nu inte letar efter något speciellt. Men på loppisar och auktioner så är dryckesglas något som kan vara ordentliga fynd. I videon nedan delar jag med mig av ett litet tips.





Den kant som syftas på är den kan jag smeker med tummen och pekfingret, det vill säga den kant du dricker i från.

På loppisar brukar glas oftast kosta 5 eller 10 kronor/styck och det är oavsett om de är i kristall eller inte. Det kan dock vara svårt för den oinvigde att veta vilket glasbruk som står bakom alla dessa glas. Och är det något man tycker är viktigt eller intressant så kan man lika gärna fynda glas på auktion, där det oftast står i katalogen vilket bruk glasen är tillverkade vid. Så istället för att gå och köpa nya glas när det är dags, så rekommenderar jag att ta en loppisrunda eller kika på ett auktionshus nära dig.


Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0