Tradera, loppis och Elvis Presley


Lite loppisdags var det visst här om dagen. Det finns mycket jag har en förkärlek till och en sak är gamla tidiningar. Eller äldre, kanske man säger för att det inte ska bli missuppfattningar.



Har en fascination för att de finns kvar. Så som denna, som är från 1920 och är ett härligt tidsdokument från vad man kanske skulle tro var en oskuldsfull tid.

Nåväl. Imorgon är det jobb och det för andra gången. Jag vill naturligtvis jobba mer än bara en dag i veckan, men jag är glad för det lilla.

Var nyss nere i centrum. Tittade på chipsen i affären och tänkte att 'aaah, ikväll ska jag äta chips och se på melodifestivalen. Gött.' Men inte är det någon melodifestival än på några veckor. Vet inte vart jag fick den känslan ifrån. Kan ha med att göra att jag här om dagen inte kunde släppa stroferna;
Ingen annan når mig som du når mig
Ingen annan får mig för du står mig så nära
Åh, det känns i hela kroppen inom mig

Och vart de i sin tur kom ifrån har jag ingen aning om.

Och så tänkte jag tipsa om en bekants tradera minsann.

Och så insåg jag att jag nog är lite intresserad av att läsa denna fantastiska bok.

"I över 20 år har Lisa Johansen påstått att hon är dotter till kungen av rock 'n' roll – Elvis Presley.För tolv år sedan skrev hon boken ”Jag, Lisa Marie – den sanna historien om Elvis Presleys dotter” som vållade stor uppmärksamhet i både Sverige och USA.I boken påstår Lisa Johansen att hon är Elvis och Pricilla Presleys biologiska dotter, och att Lisa Marie Presley är en dubbelgångare."

Och nu säger jag inte fantastisk för att jag tror att den är bra, utan av helt andra orsaker.

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



Kommentarer
Lina Holgersson

HejHej!



Jag tänkte passa på att göra lite reklam för min blogg..

Jag la nyss på en tävling där 2st lyckliga vinnare vinner presentkort på skor. 500kr/st.

Snart kommer det även fler mhärliga jultävlingar osv. Så håll koll i min tävlings-kategori.



Berättar även om events jag varit på, goodiebags, mode och allt möjligt.



Välkommen in <3



Om du inte gillar sådan här reklam ber jag så mycket om ursäkt och önskar dej en trevlig dag och juletid : )



//Lina Holgersson

2011-12-06 @ 16:50:45
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/
Cecilia/svengland

Hej och tack så jättemycket för min julklapp!Allt var perfekt och jag blev jätteglad!Kram och God Jul! :-)

2011-12-07 @ 13:18:28
URL: http://www.londonsvenskar.com/svengland
Åsa

Tamponger går ju alltid åt, är det libresse? dom gällde väl året ut? Jag kan byta om du vill ha skyr? Två skyr mot en tampongkupong? är det ok? Men skyr går ju ut på söndag så du vet.

2011-12-13 @ 10:07:00
URL: http://lillajag75.gblogg.se/
Lisas Jul

Tack för det fina julkortet jag fick av dig i julkortsswappen!! :)

2011-12-13 @ 19:34:25
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Emelie - Emelies Christmas

Jag vill bara kika in och tacka för ditt julkort som kom med posten idag. Nu höjdes julstämningen en aning. Tack söta du :)

2011-12-13 @ 19:52:31
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Bella

2012-05-28 @ 17:06:29
URL: http://www.lisa-johansen-not-lmp.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0