Stormare är smått tröttsam, faktiskt

Egentligen är jag oerhört trött på att diskutera SD. Och ja, trött på att de finns överhuvudtaget. Att de kom in i riksdagen leder hela tiden till att nya floskler poppar ur folks munnar om och om igen. Som till exempel Stormares uttalanden i det sk livsstilsmagasinet King (jag skulle vilja kalla just den tidningen för något helt annat, men det är ju en annan fråga.)

Stormare mal på om saker som att vi inte ska avfärda SDs väljare som idioter utan se dem som missnöjda med de partier som finns och istället ta reda på varför de är missnöjda... Jag känner att jag har hört det förut, till leda. Detta daltande med SDs väljare. Grejen är att jag vet varför de är missnöjda. Jag har läst det om och om igen. Och senast idag i en kommentar hos Camilla, som skriver om Den politiska koden för att minska SD:s stöd. Jag kopierar helt enkelt kommentaren rakt av:

"Jag röstade SD!! Bott massvis av år på mindre ort där inga invandrare fanns. Tänkte inte så mycket på problemen.
Flyttade till större stad och verkligheten trängde sig på!Nu är man van vid att få fingret av ungdomar i bilar med arabmusiken på högsta.
Ibland undrar man , rör sig journalister och politiker sig någonsin ute bland ”oss vanliga”?
Blundar dom för verkligheten i samhället , skolor , omvård mm. ?
Jag är inte rasist och det känns för jävligt att dom alltid drar fram rasistkortet. Känner och umgås med många invandrare .Bor även granne med en underbar muslimsk familj.
Tror egentligen att regeringen är så rädda för att ta i frågan för dom vet att det är ett STORT problem!!
"

Jag har själv bott på mindre ort, flyttat till en av de så kallade invandrartäta förorterna för mer än 15år sedan. Jag måste erkänna att jag aldrig någonsin varit med om att någon ungdom gett mig fingret från en bil där arabmusiken pumpar på i högsta volym. Jag kanske blundar när jag går, men jag lyckas ta mg fram förvånansvärt bra då. För ärligt, det är ju det här som missnöjet handlar om; Vi tar emot invandrare/flyktingar. Så länge vi gör det så kommer folk, som saknar självinsikt, att vara missnöjda. Jag ser faktiskt ingen anledning att undersöka det mer. Jag skulle finna det mer givande att slå dessa rasistegoister i huvudet med en paddel, men det får man ju inte... Så ja, jag låter bli och visar mitt missnöje med att rösta rött istället... Hur som helst vill jag återgå till kommentaren, som faktiskt inte vill erkänna sin bruna färg med ett "en underbar musilmsk familj" för det är ju kärnan av rasism, så länge de beter sig som oss vitsvennar är de okej, men allt annorlunda är blä. OM nu även SDs väljare ville se sig själva i spegeln och kanske se att det är vår, vi vitsvennars, attityd som är det största problemet, ja, då kanske jag skulle sluta kalla dem för idioter. Om de sen skulle vara villiga att ändra sin attityd, ja, då skulle de snart inse att det finns viktigare saker där ute i världen än högt spelad arabmusik; och sluta vara SDanhängare.

Ciao

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,



Kommentarer
David Hertl

Jag är judisk och medlem i malmö judiska församling, kan du tala om för mig varför man inte får kritisera koranen i något avseende för då är man rasist samtidigt som det är politiskt korrekt att spy galla på min heliga skrift "gamla testamentet"? eller Tanach som vi kallar det. Fast som jude är man van vid att inte ha något egenvärde i ANTIrasisternas ögon utan man är bara värd någonting om man klappar en muslim på huvudet och säger "stackars dig".

2011-08-26 @ 05:22:52
Goffin

Nejdå Sverigedemokraterna kommer så länge problem med invandring och integration är uppenbara eller något annat parti tar upp samma frågor.



Varför röstade så många på Sverigedemokraterna i Skåne? Men så Få i Norrland? Är det mer rasister i skåne eller är det mer utsatta.

2011-08-26 @ 05:29:09
leopardia

David: Jag vet att judar är utsatta i flertalet länder och det är en komplicerad fråga om man ser Sveriges stöd till Palestina som antisemitism. Själv kritiserar jag mer än gärna koranen. Jag kritiserar mer än gärna alla religioner, eftersom jag anser att de står för ett människoförtryck och att människan inte ska behöva styras för att få tro. MEN om du sympatiserar med SD baserat på att judar upplever hat, så har du nog röstat på fel parti...



Goffin: Jag är bara lite nyfiken på vad du anser att skåningar är utsatta av? Jag säger igen - självinsikt. Så som man behandlar andra, det är de förväntningar de lever upp till... Det är ju löjligt att se invandring och integration som ett problem för vitsvennar, så länge man själv inte bidrar på något sätt...

2011-08-26 @ 11:32:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0