Grattis Pannkakan och Gratis program

Idag fyller Pannkakan år och massa grattis till henne!! Jag hade tänkt spela in en födelsedagsvideo till henne med en massa skrål och sång, men det kanske kan vara en present att jag aldrig kom till skott...

Vad har hänt sen sist då?! Jo, brollan har varit i staterna. I Kalifornien. Inte bara det, over there köpte han dessutom en Mac Book Air. Här sitter jag och är grön av avund. Men det tar ju inte slut där, nejdå, för när han kom hem köpte han en stationär Mac. Och ja, här sitter jag och stirrar surt på min PC. Och blänger argt på min PC. Jag vill ha en Mac!! Men, som de säger - vad är väl en bal på slottet...?!

Nåväl, jag har tipsat om det här gratisprogrammet förut, men för den som ännu inte lämnat kvar Windows Mediaspelare i skogen så kör vi det igen - VLC, den ultimata mediaspelaren. Om man nu har krångel med filmklipp eller musikklipp för att de har något knepigt format, som tex kanske egentligen är gjort för ett annat OS än Windows, så fixar VLC det. Sånt gör mig glad.

Nu ska jag ta en liten paus i vardagen med CSI NY, ironiskt nog har Detective Mac Taylor, som en av huvudkaraktärerna.

Ciao




Kommentarer
Far Lars

är du mörkgrön eller ljusgrön eller mitt emellan

2011-04-19 @ 13:53:49
Panki

Tackilli tack!

2011-04-20 @ 09:07:15
URL: http://pancake.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0