saker jag hunnit med idag

Idag har jag hunnit bråka med dem på Telekiosken. De tyckte att jag var otrevlig när jag konstaterade att eftersom de inte gjorde mig nöjd, så fick de ju räkna med att jag snackade om mitt missnöje till andra. De kallade det hot, så jag frågade varför jag skulle göra dem nöjda när inte de gjorde mig nöjda. Det var inget hot, jag bara förklarade dealen. Och sen är man inte otrevlig bara för att man som kvinna INTE ler och lägger huvudet på sned och särar på benen. Hade jag varit vit man i medelåldern så hade de nog iiinte låtit likadana.

Jag har även hunnit spilla läsk över ett minneskort till kameran, sånt gör en lite ledsen. Men vi får väl se om det fungerar ändå.

Och så har jag nog hunnit bestämma mig för att lägga ner italienskan. Saker hittar inte sin tid här. Hur hinner folk som jobbar heltid, jag fattar inte. Jag hinner jobba, hem, duscha äta, sova, jobba osv...

Och eftersom telekiosken inte vare sig gav mig presenten de lovade eller hävde mitt avtal så sitter jag snart med en ny mobil.

Nu ska jag duscha, äta, och hoppas på att turen vänder.

ps. Brollan har skaffat ny bil. Lilla fara blå, kallar jag den. Klart galen bror jag har. Skulle man kunna säga när jag fick köra den, trots att jag körde med handbromsen i två gånger när jag körde hans förra bil.

Puss och kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0