Klädrensning och böcker

Det har varit lite mycket som försvunnit ur minnet på senaste tiden. Saker jag borde ha fått gjort som gled iväg till ett helt annat universum.

Imorn kommer mamsen och papsen och halva min garderob ligger ute i vardagsrummet. Att rensa garderob i 30-graders värme är ingen bra idé. Efter tre provade plagg är man helt svettig och måste ta en paus. Egentligen vill jag bara hiva alla kläder och köpa nya. Börja om från början. Samtidigt ser man ju en hel förmögenhet i plagg, som man bara inte längre använder eller som blivit för små innan man hunnit använda dem...

Förresten, finns det tyg med små sjörövare på till salu någonstans?

Och trots att jag har rensat så sitter och och kollar tradera efter klänningar... och så har jag fått för mig att börja kolla påslakan från 70-talet... Jag kanske borde inse att framtiden är ack så osäker istället och det där med att mitt kontrakt går ut den sista september och jag inte har en aning om vad jag ska göra då.

Och så var det det här med c-uppsatsen...

Jag håller iallafall på och läser Kunzelman och Kunzelman av Carl-Johan Vallgren

Carl-Johan Vallgren (född 1964) har gett ut  nio romaner och novelsamlingar. Som artist har han gett ut fem album,  senast ”Livet” 2007.

Den är riktigt, riktigt bra, trots de (enligt mig) onödiga vulgära inslagen. Och de är många - allt från internetporr till snorkråkeätande och porrfilmsinspelningar. Jag har egentligen inget emot det så, men ibland känns det mer som pubertala försök att provocera fram reaktioner hos läsaren. Men den är välskriven och Vallgren är antingen bästa kompis med wikipedia eller oerhört beläst - jag gissar det sista.

Det är två parallella historier. En om Viktor Kunzelmann och en om hans son Joakim Kunzelmann. Det är under begravningsfikat som en mystisk främling berättar sanningen om Viktor för Joakim. Och den innefattar identitetsbyten, andra världskriget, konstförfalskning och homosexuella relationer. Den skrupelfrie Joakim överväger saken och bestämmer sig sedan för att kränga förfalskningarna som äkta vara.

Nu är det nog dock dags att försöka sova lite.

Puss och kram



Kommentarer
hanna

Vara med och tävla om att bli veckans blogg? :)



http://hhannas.se/2010/july/veckans-blogg.html



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0