att välja rätt book

Jag vann ett presentkort på Bokus här förut. En vinst för något jag skrivit. Ack så kul, men ack så svårt att välja bland alla dessa böcker...

Ska man välja;

My wonderful world of fashion

och börja designa och vara kreativ?

Eller ska jag välja en om smycken;

Gamla smycken

Och få veta lite mer om rubiner och granater, om stämplar och guldhaltens betydelse och vikten av en välinfattad diamant! Du får också goda råd om hur man bäst bevarar och sköter sina juveler.
Dock är den bara på 160 sidor och jag tänker som så att det bara är 80 blad, så hur mycket kan man egentligen få veta på detta utrymme?

Eller ska jag välja;

Out of this century

Och läsa smaskiga detaljer om Peggy Guggenheims liv. Mjo, det som talar emot är att jag inte vet om den här är bättre än den hon har skrivit själv... Och ifall jag verkligen kommer att sätta mig ner och läsa den, då den är på engelska..

Eller ska jag välja;

Barbie Doll

Och bläddra mellan ca 500 sidor med barbiedockor... Det som talar emot är att det säkert finns nyare och mer uppdaterade exemplar och ja, att jag inte alls samlar på barbiedockor. Jag gav bort det mesta av mina barbiedockor och ting till en keramiker, i utbyte mot en av hennes egenhändigt gjorda vaser...


Eller ska jag välja boken om mina bästa vänner...

George, Carrie, Dexter

Och sen finns det ju tusen andra böcker jag vill ha också. Jag har bestämt att jag iallafall borde kunna köpa två stycken och strunta i de som kostar över 300.

Jag borde nog kanske ta mig till en bokhandel och försöka titta i någon av dessa innan jag bestämmer mig, men jag vill ju ha nu ...!!

Nå, puss och kram




Kommentarer
Anneli

Kul att du är med! Lycka till och trevlig sommar!

2010-07-10 @ 11:19:56
URL: http://vanitas.blogg.se/
Anna (Sthlm)

Guggenheim

2010-07-12 @ 13:49:41
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

de kostade 69,95 euro stod det men i kassan blev det 49,95..och ja, jag köpte de zebrarandiga =)

2010-07-14 @ 19:43:43
URL: http://pyttis.blogg.se/
leopardia

Anna: jag får ta och pallra mig till bokhandeln och hålla i böckerna tror jag... fasiken vad klurigt det är att kunna välja...

2010-07-18 @ 01:18:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0