konst och åkning

Det är ju konståknings-em, och jag har väl missat lite, men idag såg jag och heja och glädjehopp, Plusjenko är med igen. Han slutade ju 2006, efter att ha tagit OS-guld och när han åker så, ja, han har ingen konkurrens, så trots att han 'levt det goda livet' i 4 år nu, så gick han in idag och ägde. Fasiken att man kan vara så säker som han är... All heder åt Joubert, men där ligger han i lä. 

Så, nu är jag lite lycklig, trots att jag inte har Eurosport, men nu ska OS bli lite spännande iallafall.

Annars, pjuh, i måndags hade jag tre härliga panikångestattacker. Ingen ångest för min del, det är ju fortfarande bara det där att det gör galet ont i bröstet och att jag blir svettig som en gris och att synen försvinner. Men jag ska väl inte förneka att det tar på krafterna. Men hur som, var ena gången när jag skulle in till stan på eftermiddagen för att hämta konstböcker som någon skänkte bort pga flytt. Jag veeet att jag har böcker så att det räcker och blir över, men det känns ju inte så synd om de skulle slängas...

Oh, nu är Lambiel med oxå. Han har en åkning, för några år sedan som är en av mina favorit åkningar genom tiderna. Jag tror att det är de två senaste åren han inte har varit med... Han tog väl silver i OS 2006, så att i år är det riktigt kul vad det gäller herrarnas avdelning. Kanske dags för mig att kolla upp de andra avdelningarna ifall det är några fler come backer...

Puss och kram 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0