kattastrofkatt

Man kan säga att jag skulle behöva lite uppmuntran nu. Uppsatsen är ett enda blivande underkänt fenomen. Tentan idag gick åt h****te. Jag har aldrig sett så många italienska ord jag inte känner igen för fem öre, på samma gång förut, tror jag. Inte alls några av de ord jag lärt mig. Nåja. Jag firar väl det hela med en film;



Hej, jag är 35 år och vill att mamma ska komma och titta när jag åker pulka...
Man kaaaan ju undra om jag är lite sinnesslö kanske...

Och som Fido uppmärksamat - jag har ingen aning om vad som hänt med min dialekt. För jösses vad jag gnääääller och pratar bonde. Och då har jag ju ändå inte direkt umgåtts med några som har någon extrem dialekt... Voj voj...

Nu ska jag äta ostbricka med mina föräldrar. De gör sånt på lördagar. Själv ogillar jag ostbricka, men jag har så många vinflaskor att det nu finns de som är dammiga, så det är väl lika bra att göra slut på dem...

Rött vin från Australien. Dinkelkex och ost. Ha det fint snyggosar!

Puss och kram

ps. Dess, om du läser detta: Jag köpte Jul med Ernst, eller vad boken nu heter, idag :)

ps2. Och påtal om ingenting och något helt annat, så  har Russinnet.se 50% rea på sina barnkläder.

ps3.

Eftersom jag jo, tyckte att denna var så söt;
















så kan jag ju passa på att tala om att man kan vinna den hos Vita ljuva tankar.






Kommentarer
dess

haha ! :d underbart, jag såg den på lagerhaus i torsdag - funderade på o köpa den haha :D:D

2010-01-10 @ 18:05:22
simone

sv: Exakt, second hand är riktigt bra! :)

2010-01-11 @ 13:13:08
URL: http://fattybom.blogg.se/
Annika

Ostbricka som är så gott. Nu blev jag ju grymt sugen på det...

Aaahhh...

Hoppas ni hade det supermysigt!!

HAHA, så himla GULLIG film :-)

OCH ja, faktiskt har du lite mer dialket nu efter dina veckor hemmavid, hihi!!!

2010-01-11 @ 14:18:03
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Blackart

Mamma är bara en liten flicka som blivit stor. OMFG!

det var det mest träffande jag hört på länge.

Kraaaam från pyttelilla mamman mej.

2010-01-12 @ 07:49:16
URL: http://dildo.bloggsida.se/
leopardia

Dess: det var på lagerhaus jag var :D



Annika: hehe, jag tycker att ostbricka är som kräftor, det är för mycket jobb för det lilla...

haha, skoja inte, jag har en katastrofal dialekt i de här vinterfilmerna!



Blackart: men eller huuuuur! Briljant uttryckt! inte för att jag är mamma, men jag har ju en...

och din blogg kommer jag inte in på =/

2010-01-12 @ 19:57:38
Blackart

va, vilken blogg kommer du inte in på? bloggsida eller icky?

2010-01-13 @ 08:43:48
leopardia

blackart: bloggsida, nån icky har jag inte... nu måste jag googla :)

2010-01-13 @ 09:37:25
Blackart

You found me!!! tralala, livet känns fint igen. :) vet inte vad det är med bloggsida, dock. jag har inga problem att komma in på den. men jag har å andra har du lagt en kommentar på sista inlägget jag skrev i den, så du har inte missat nåt. jag bloggar för dåligt. jag skyller det på bekräftelsehoreriet. man blir för dåligt bekräftad på sin blogg. snyft.

2010-01-13 @ 10:31:02
URL: http://dildo.icky.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0