pluggpaus

Jag har blivit ombedd att skriva om spel på nätet. Inte spel om pengar utan gratisspel. Tack vare detta hittade jag CoolaSpel.se. Så här nu när jag sitter och ska fila färdigt på uppsatsen så välkomnar man alla former av andra tidsfördriv som man kan använda som ursäkter för att inte fila färdigt ;)

Just CoolaSpel.se har bland annat klassiker som Tetris i olika varianter;




Tetris

Och lite fånigare som att 'klä en kändis'



Tjejspel

Som ni ser i länken ovan så kallas det för Tjejspel. Jag vet inte vad det innebär egentligen. Om alla andra spel är killspel. För jag hittar ingenstans att det finns någon kategori för 'killspel'. Hur som helst så tycker jag att det är faktiskt 2010 och sådana här fördomar och könsrollsidéer känns otroligt förlegat. Jag hoppas att de ändrar på det, snarast!

Annars tycker jag att det är helt perfekt med en sida som samlat gratisspel så att man ta lite pauser i pluggandet ibland, spela nåt spel och låta tankarna flöda fritt.



Kommentarer
Kashaya

Roligt att du vill vara med och tävla, lycka till!=)

2010-02-03 @ 23:17:36
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0