tooodelilooo

Alltså, jag kan ju redan innan det hela brja säga att jag håller på Alcazar. Alltid Alcazar! Jag kan ju även nämna att jag inte har några glasögon på mig, så ikväll kan allt bli fel...


1. Alcazar: ”Headlines”
Upphovsmän: Tony Nilsson, Peter Boström.

Nui saknar jag glasögonen, för jag vill se lite bättre för att avgöra klädseln, men jag ser att det är strutsfjädrar iallafall och det är ju alltid glamouröst, men annars är de förvånansvärt lite färgglada och förvånansvärt nakna. Det är är vad jag håller på oavsett, men det är inte riktigt lika bra som vanligt, trots att de är coola och det står Alcazar i ljus över hela Göteborg ungefär...

Hehe, underbart, lite Sex and the city i Göteborg...


2. Johannes Bah Kuhnke: ”Tonight”
Upphovsmän: Sharon Vaughn, Anders Hansson.

Helt okej, lagom snyggt, dock inte världens bästa sång, men om han är trevligaste skådespelaren i Sverige, så gör det ju ingenting... Men varför har han ingenting på sig under smokingkavajen?


3. Elin Lanto: ”Doctor doctor”
Upphovsmän: Tony Nilsson, Mirja Breitholtz.

Jag känner igen namnet som 17, men är så gammal att jag måste nog googla... Jag visste iallafall inte att hon hade så här härlig röst...  Kul låt. Men mitt googlande sa mig ingenting ändå... Har hon varit fotomodell? Nåväl, det var för svarta och lackade kläder för att jag, utan glasögon, skulle kunna se något ordentligt...


4. Erik Linder: ”Hur kan jag tro på kärlek?”
Upphovsmän: Kenneth Gärdestad, Tony Malm, Niclas Lundin.

Jag har hört dig gråta, det är alltid svårt att se kinder som är våta...
Jaha, om man gillar Ted Gärdestads senare plattor så...


5. Getty Domein: ”Yeba”
Upphovsmän: Getty Domein Mpanzu, Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi.

Jag kanske inte riktigt hänger med på det här med att dansa disco i kostym och slips om man inte kör något James Bond-tema.
Jag gissar att det tyvärr skulle vara oerhört provocerande för alla svenssonrassar om vi skickade iväg det här bidraget som.. inte sjungs på svenska...


6. Timoteij: ”Kom”
Upphovsmän: Niclas Arn, Karl Eurén, Gustav Eurén

Kanske lite för käckt för min del... Jag tycker att Norge gjorde det fint med violinspel, men det får inte bli för käckt och inte igen...


7. Darin: ”You're out of my life”
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson.

Jag har läst att han är förhandsfavoriten, men om ni letar lite bland länkarna till vänster här, så kanske vi inte behöver diskutera saken så mycket mer...


8. Crucified Barbara: ”Heaven or hell”
Upphovsmän: Håkan Larsson, Jörgen Svensson, Björn Lönnros.

Hårdrockspubliken som inte är äkta hårdrockare brukar ändå ge bra stöd i melodifestivalen så att de här går säker vidare... Det är väl för all del pampigt, men hon sjunger som sångaren i Scorpions och min åsikt om tysk hårdrock är ungefär samma som den om Darin...

Men oavsett så är nog rockbrudar coolare än till och med Alcazar...


Här kan ni läsa vad DN tyckte... Det ska jag göra nu iallaflal... Oh, vi båda jämförde sista bidraget med Scorpions..

Puss och kram










Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag tror dessutom att jag ritar en "tår" där för att det är lite popkonst och även starlet/modesty blaise som jag inspirerats mycket av..tror jag..



Hmm inga jätteförväntningar egentligen men är så otroligt glad att Sandra Bullock äntligen fått en nominering. Inte sett filmen vars roll hon är nominerad för dock.



Mm grey's är bäst.

2010-02-21 @ 23:57:35
URL: http://pyttis.blogg.se/
Alexandra -gravid vecka 32

Tack :)

Haha, ja, den tavlan gillar Martin så den får hänga kvar :P

Hoppas allt är bra med dig! Kram

2010-02-22 @ 09:14:42
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0