Show and tell: favoritfilmer


Så är det fredag. Min fredag ska inte bestå av film, utan av plugg. Dock kanske jag måste ge mig ut på ytterligare en promenad för att vakna till liv. Jag har redan varit en sväng till Liljeholmen och hämtat ett paket, och ja, jag räknar det som en promenad - jag var ju tuvngen att gå liiite iallafall.

Nå, med fredag så kommer ju fredagstemat och idag och det är Erica som håller i trådarna.
Dagens ämne är favoritfilmer.

Först tänker jag bara inflika att jag hoppar av Show and tell. Jag tycker att det tyvärr har blivit dålig stämning när man kan läsa lite nu och då att folk är sura över att andra inte kommenterar överallt. Och eftersom jag tillhör dem som inte kommenterar överallt, så tycker jag att det är lättare för mig att hoppa av och låta folk slippa bli irriterade. Jag vill ju att alla ska vara nöjda och glada :)

Men jag kör den här fredagen, eftersom jag tycker det är ett kul tema och jag aldrig någonsin kunner komma bestämma mig för vilka mina favoritfilmer är... Men jag kan lista de givna - Dirty Dancing, Grease, När Harry mötte Sally, St Elmos Fire, Livet från den ljusa sidan, Breakfast Club, Sökarna, Reality Bites, Trekant, Fredag den 13e-filmerna, True Romance, Hans vilda hjärta, Pulp Fiction, Big Lebowski, Cry Baby och Måndag hela veckan.

Men det finns ju fler;



Jag älskar choklad. Jag blir glad av att vara i närheten av choklad, att känna doften av choklad, ja, att bara se choklad. Och Johnny Depp, samma sak där.



Jag är ju gammal rockerbrud, så därför ligger Bill & Ted-filmerna mig varmt om hjärtat. Jag vet, det är lite skräp, men att höra Keanu säga dude, ger rätt mycket ändå.





Och på tal om Keanu Reeves. Jag är inte särskilt förtjust i actionfilmer, men Point Break har jag sett ett par tusen gånger säkert. Och så är ju "Johnny Castle" med.



Bridget Jones-filmerna. Och när jag ser det här klippet så fattar jag inte hur inte alla bara älskar dessa filmer.




Och jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att Thelma & Louise ÄR coola!



Ibland är det en dragspelskille som står på vägen till t-banan och spelar themelåten till Love Story och då smälter jag totalt, för den står sig fortfarande som en av de bästa kärleksfilmer någonsin.

Det var några, det är nog bäst att jag slutar innan jag lagt upp hela youtube här.

Puss och kram

Andra fredagsbloggare;


Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne,(deltar inte i temat under september månad) Petra ,
Millan, Anki, Victoria, Leopardia, Strandmamman Jemaya (deltar inte under september månad)
MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia (deltar inte just nu) Anna Taina Christel Musikanta
Under ytan Emma Västmanländskan Norrsken och stjärnfall I am Annika
Maisoui Inga-Britt Sparkling Helena Ebba Lullun Gerda-Thyra Anette





Kommentarer
Annika

Trist om du hoppar av, Leopardia. Verkligen! Jag tycker att det spårat ur lite alltihopa och funderar själv på vad man kan göra för att liksom styra upp det igen. Det är ju inte bara kommentarer som haltar utan även annat. Men visst kan man se hur kommentarer vickar o en del får inga etc, och det är ju lite tråkigt. Men, som sagt, det är mer än kommentarer som har börjat sacka...



Anyway, trist om du hoppar av. Man gör ju ändå som man vill. Inte behöver man kommentera överallt, absolut inte.

Det tar ju tid, och den tiden har man inte alltid, så...



Love Story är det en av de sorgligate filmerna i världshistorien, snyft...

Temat är så vackert, just nu tänker jag på det...

Och Bridget Jones...Jajaja, BRA!!!

2009-10-16 @ 14:21:24
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Fritt ur hjärtat

Det svårt att kommentera överallt, men det har varit si och så med lite av varje ett tag. Svårt att påtala utan att verka sur kanske.

Trist att du hoppar av. Jag har uppskattat dina inlägg.

Dagens inlägg visar du mängder med filmer jag aldrig sett, några inte ens hört talas om men också någon som jag tänker att, jamen varför glömde jag den....

2009-10-16 @ 15:47:21
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Annika

Jag måste bara tillägga att det kanske låter lite surt, som Simone säger, men det är ju inte meningen. Svårt att inte låta sur, kanske?

Det har varit si o så länge nu med hela temat (inte bara kommentarer), och det är nog det som gör att många lessnar.

Hoppas du ändrar dig! Du får ju alltid till sådana bra twister i dina inlägg...

2009-10-16 @ 16:13:11
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

haha, alltså, sötsnosar! jag tycker det är helt okej att folk surar till lite och blir lite irriterade när saker inte blir som de har tänkt sig och jag kommer ju att fortsätta kika i folks bloggar, men jag vill inte bidra till att göra någon besviken och jag vet ju med mig att jag inte kommer att bli någon kommentatorsfantast. Och - Tack för att ni finns!

2009-10-16 @ 18:57:44
Panki

Va trist att sluta bara för det! Jag gillar dina fredagsbloggar! Och man gör som man vill tycker jag, man kanske inte vill komentera mycket, det väljer man själv...

PuSs!

2009-10-16 @ 22:13:24
URL: http://pancake.webblogg.se/
Hobbyfotograf Erica Pettersson

Hej!

Vad tråkigt att du hoppar av. Men jag håller med om att temat nästan börjar bli lite "oöversiktligt" nu när det börjar bli så stort.



Jättebra inlägg på dagens tema i alla fall! Det var en massa bra filmtips du fått med :D



MVH /Erica

2009-10-16 @ 22:55:25
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Nilla

Så många härliga filmer du har fått med! (några har jag sett och några inte) Nu har jag ju jättemånga tips på filmer jag vill se! :-) men när ;-) De flesta filmerna jag vill se är sådana som Raringen inte skulle gilla så jag får nog kolla själv då eller med en tjejkompis. Ha det så bra.

2009-10-18 @ 10:22:48
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Mais oui

Jag tycker inte att du behöver kommentera överallt. Det är inte alltid man har den tiden. Ser du något kul tema en fredag så häng på.

När jag läste om dina filmer så skrattade jag till när jag läste Måndag hela veckan. Den är så irriterande men så mysig och jag har sett den flera gånger...haha..

kram

2009-10-18 @ 15:01:58
URL: http://maisoui.wordpress.com
Anna

Jag hade helt missat den diskussionen, kanske för att jag inte hinner kommentera överallt. Jag har dock haft som målsättning att läsa alla men det var inte blivit av utan då läser jag mina "regulars". Men jag har inte sett att det handlar om det. Tycker att det är kul att det sprids även om man inte har koll på alla som är med.



Jag gillar också Bridget Jones! Det är en sådan där film man kan se flera gånger om!

2009-10-18 @ 22:28:55
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
leopardia

** Panki: hehe, jag kan göra egna fredagsbloggar ;)



erica: du har haft roliga teman, så det tackar jag för :)



nilla: ni får skaffa två tv-apparater? ;)



mais oui: hehe, måndag hela veckan är en film man måste lära sig att älska, jag hatade den först i början, men nu känns den... kult...



anna: ja, nä, men alltså jag förstår ju att folk har en målsättning med fredagstemat och det är okej med mig, men ja, jag vill inte bidra till att andra tröttnar och hoppar av bara för att jag inte sköter mig.

Bridget Jones är underbar!*

2009-10-19 @ 17:22:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0