lite bludder

Idag fick jag en ljung i kruka. Den är rosa ;) Jag vet dock inte om den överlever inomhus, men jag ska göra ett försök, för den är fiiin. Det lustiga är att jag har tänkt på ljung i ett par dagar nu och så vips helt oväntat står det en i mitt fönster - "för jag behöver öva mig på att ta hand om levande..."

Annars har jag fortfarande fyra sidor att skriva om böcker jag kanske inte riktigt förstår. Men jag har skrivit en halv sida och på måndag ska det vara inlämnat. Jag får väl redan nu räkna med kompletteringskrav, men, men. Jag har kommit på att jag ska börja läsa böcker högt och spela in, lägga som ljudfiler på datorn, så kan man lyssna på dem en extra gång. Det är min plan. Och om man läser högt kan man inte somna. Kanske borde skaffa ett bättre headset innan dess, det jag har köpte jag i Polen för en tia och det är lite knastrigt ibland. Och jag vill ha nya datorer, nya, snabba datorer i alla storlekar och former. Vill vill vill. Min stationära beter sig som om det vore något program som ligger och drar kapacitet när jag spelar upp något i mediaspelaren, men jag har kollat alla processer och det finns inget märkligt där. Suck, eller det kanske är den som håller på att dra sin sista suck. Kanske dags att göra lite back-up. Men först ska jag bara...

Och så drack jag julmust idag. MMM, det var GOTT.

Jag har tittat lite på bilden av kransen och erkänner att jag kanske borde klippa i granriset lite, för att jämna till det...

Och eftersom jag just börjat plugga italienska. Eller just och just, jag har ju läst terminen från start, men det går knaggligt och det är svårt, men planen är ju att kunna bo i Italien, underbara Italien;

tävling-ingela

Hittade ju den här superdupertävlingen hos Ingela la la. Wow! Italienska härligheter från Butik Citronodlingen liksom. Gissa om jag vill vinna, men  var med du oxå! :)




Nåväl, puss och kram





Kommentarer
Anna

Åh, julmust!

2009-11-01 @ 22:37:52
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
leopardia

Anna: det var verkligen supergott! :)

2009-11-03 @ 00:45:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0