Saker saker saker, jag sjunger en sång om saker

Jag har ju då blivit med kombo, vilket innebär att redan många saker och ting har blivit ännu fler och nu finns det ingen yta kvar.



I fotänden av sängen är det ett berg med staplade kartonger och säckar och bredvid sängen likaså.



I vardagsrummet/köket är det extra möbler, extra kassar, extra av allting. Det här är ju ett tillfälligt arrangemang så det är ju inget som blir upp-plockat, utan det står där det står och där det får plats. Allt skedde rätt hastigt och lustigt så mina egna grejer fick slängas ihop i väskor och högar och kassar för att skaffa golvutrymme. Jag säger ingenting, men ni kanske förstår att jag drar mig för att dammsuga...

Så det är lite lustigt att jag nyligen blev ombedd att recensera en hemsida för ett företag som sysslar med städhjälp. Eftersom jag sitter i den sits jag sitter i just nu, så kan man ju säga att jag nästan får torka snålvattnet ur mungipan när jag surfade in på Hjälp Hemmas hemsida, för oj, vad jag är beredd att ringa och be dem komma med dammsugaren!

Mina blickar söker sig genast till vad de har för tjänster, vad de kan tänkas göra för mig och, just det, priserna. Lägligt ligger den som nummer ett i menyraden, ja, efter själva startsidan. Mycket bra, mycket lätt att finna och lättöverskådligt. Paketpriser - small, medium och large. Okej, det här företaget arbetar med städning i Stockholm (och Uppsala), vilket passar mig, eftersom det är i Stockholm jag bor. Jag kanske skulle ha kollat det först, men det står längst ner på varje sida, så jag skulle iallafall inte ha missat det innan jag slitit tag i telefonen för att beställa mig ett paket.

Vad innehåller dessa paket då? Jo;

"Följande gör vi i samtliga rum

  • Dammsuger golv, mattor och klädda/stoppade möbler
  • Moppar golv enligt överenskommelse
  • Torkar dörrar, karmar, kontakter, fönsterbrädor och fria ytor
  • Putsar speglar
  • Tömmer papperskorgar
  • Dammar möbler och lampor
Hall
  • Plockar i ordning skor och stövlar
Bad och toalett
  • Rengör badkar/dusch, handfat och toalett
  • Torkar bort fläckar på badrumsskåp och vitvaror
  • Torkar bort fläckar från väggar
Kök
  • Torkar bort fläckar på köksskåp, fläkt och på utsidan av övriga vitvaror
  • Rengör ut- och invändigt i skåp där sopbehållare finns
  • Rengör disk- och köksbänk, spis och kakel"

Och sen är paketen beroende på hur ofta man vill att de ska komma... Hmm, en gång i månaden är beräknat att ligga på från 838kr / tillfälle + 75 kr utanför tullarna. Det är beräknat pris EFTER skatteavdrag och ja, det kan ju variera. Nu vet jag inte vad skatteavdraget ligger på riktigt, men se, det talar de om på Hjälp Hemmas hemsida. 50% av arbetskostnaden inklusive moms, så jag räknar väl i grova drag då - 2000 pix i månaden. Frågan är om de ens skulle vilja ta sig an min lägenhet?! ;)

Man kan säga att jag är lite sugen på att ordna en loppis...

Puss och kram




Kommentarer
Far Lars

Städa vad är det för något?

2009-11-18 @ 17:14:44
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja inget klår satc men jag kallar inte ens den för serie..den är ju en bibel..en livstil..en del av livet själv..en själ..



=)

2009-11-18 @ 23:10:06
URL: http://pyttis.blogg.se/
E

Du kan ringa min mamma så kommer hon gratis för att hon inte kan sova efter att ha sett bilderna;)

2009-11-18 @ 23:31:11
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Panki

Oh... jag blir rädd när jag ser dom där bilderna...

2009-11-19 @ 00:00:23
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

Pappa: hehe, ja, varken du eller jag vet...



E: hahaha! Stackars mamma!



Panki: Det är inte så mycket att göra något åt liksom, sakerna måste ju stå nånstans...

Men 1a januari är det tomt igen.

2009-11-19 @ 07:30:22
Annika

Shit!! Ordna en loppis ASAP!!! Typ, NU!!!

HAHA, jag förstår att du vill ha städhjälp nu...

Hur länge ska du vara kombo?

2009-11-19 @ 14:00:25
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Carolina

Tänkte bara berätta om min första tävling i bloggen!

Du kan vinna en rolig bok.



http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/2009/november/min-forsta-tavling.html



Jag ber om ursäkt om du inte vill ha sån här reklam i din blogg, då är det bara att ta bort kommentaren.



MVH Carolina

2009-11-19 @ 17:28:33
URL: http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/
leopardia

Annika: åtminstone till 31a december, men jag kan ju som inte kräva att någon kör flyttlass på nyårsafton kanske, hehe... men jaaa, en loppis tack!

2009-11-19 @ 18:34:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0