bidrag 10, 11 & 12


Jag fortsätter på tema hösten i panduros kreativitetsutmaning och till hösten hör ju mys och fåtölj och en stor kopp té, så;



Jag dekorerade helt enkelt lite tékartonger.



Jag använde lite kardborrband för att få locken att fästa lite, då jag valde att ha dem gå på utsidan. Här kan jag rekommendera superlim, då kanske. Och som ni ser vände jag på själva asken, eftersom lipton och tetleys vackra tryck annars lös igenom.



Jag använde den silvriga väggdekoren, tog isär asken och la den på och sen klippte efter kanten. Så här i efterhand kan jag ju rekommendera en mattskärare istället för sax. Fasligt vad jag rekommenderar saker, men, men ;)
Sen virkade jag ett litet dekorband av fasta maskor och luftmaskor, dekorerade med en liten rosett och pärlor. Använde 'pinnar' från smyckeskitet till pärlorna och stack igenom. För att få extra stöd så tejpade jag fast pinnarna i locket oxå.



En ask klädde jag med ett skrapbookark, som följde med paketet vi fick. Här tog jag isär kartongen, limmade fast den och skar sen ut den med hjälp av en mattskärare. Dock funderar jag på om den borde lackas. För som ni ser skadas pappret lite i där det sker en vikning. Men jag har inte gjort det än, för jag vet inte hur stel kartongen blir då. Nå, sen skrev jag earl grey med bokstavsgnuggisarna, som oxå följde med.



Här använde jag den guldfärgade väggdekoren och dekorerade med det självhäftande dekorbandet, som även det följde med i paketet vi fick. Och sen lite alkottar och små nypon, som jag doppat i lack för att de dels inte skulle skrumpna ihop och sen kottarna, ja, de sprider ju frömjöl minsann, så jag ville få stopp på det.

Just nu är det tépåsar i askarna, men när téet tar slut och om man inte vill fylla på, så kan man ju ha dem till vad som helst.

Det var det, puss och kram

andra bidrag och tävlande hittar ni här.



Kommentarer
Maria Byström

Nåmen ååååå. Helt underbara. Du får mig att bli så pysselsugen :-)

2009-11-01 @ 17:01:32
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Birgitta

Hej! Roligt att du vill vara med i min tävling.

Kram Birgitta

2009-11-01 @ 22:08:09
URL: http://birgittavavare.blogspot.com
Anna

Fina! Särskilt den sista.

2009-11-01 @ 22:36:43
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Panki

Guldasken var jättevacker! Me like!

2009-11-01 @ 23:12:54
URL: http://pancake.webblogg.se/
Lisbet

Hej!



Jag är ute på inspirationsrunda. Har ”bakat med stämplar” och vill hitta något häftigt att sätta dem på. Så jag tittar runt i en massa bloggar.



Lisbet

2009-11-02 @ 17:09:34
URL: http://www.articsisters.blogspot.com
leopardia

TACK!

2009-11-03 @ 00:44:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0