show and tell:språk

Äntligen!!:



Jag vet inte om jag sagt det här förut, men det är först i år poletten trillade ner och jag insåg att Cuba Cola faktiskt heter just Cuba!!! Cola!! Och att ettiketten är blå och röd med vita stjärnor. Detta är så briljant kommunistdricka att jag blir helt mjuk i kroppen och helt förstummad över att jag aldrig läst något om det...  Har inte Coca Cola försökt lägga ner Cuba Cola liksom?? Anspelningarna är ju mer än övertydliga.

Nå, det är ju fredag och dags för Show and tell, som idag är Språk, kort och gott. Jag älskar språk, fast eftersom svenska är det enda språk jag kan så är det svenskan jag älskar. Och inte så där Oh, vilket vackert språk, utan så där att jag helt seriöst kan sitta och läsa ordlistor. Jag har en hylla med ordlistor från olika årtal och jag tycker att det är fantastiskt kul att smaka på ord och botanisera bland olika ord.

Hmm, vackraste språket är nog spanskan...




Och coolast är nog ryskan...




Andra fredagsbloggare:

Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Cecilia | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Marina | Jennie | Anna | Maisoui | Ingabritt | Västmanländskan | Emma | Kristallena | Victoria | Christel | Moster Mjölgumpa | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | Sparkling | Marskatten | Sara | Lisa | Bollebygdsbo | Birgitta | iamannika



Och om jag har glömt någon så får ni gärna hojta till.




Kommentarer
Anna

Du kan väl english också? ;)

2009-05-16 @ 21:54:03
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
leopardia

anna: hehe, nä, men jag är verkligen på tok för kass på engelska... vilket är lite störigt nu när all kurslitteratur är på engelska...

2009-05-16 @ 23:02:35
E

M hälsar att Cuba cola fanns i sverige innan coca cola;)

2009-05-17 @ 00:52:39
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: AAAh, otur för coca cola! haha!

2009-05-17 @ 06:34:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0