Show and tell: Om jag vann 10 miljoner kronor...

Fredag, jajamensan, och dags för Show and tell. Även den här gången är det Pitetjej som står för fredagstemat och denna vecka är det; Om jag vann 10 miljoner kronor... - Vad skulle ni göra om ni en dag vann 10 miljoner kronor? Vad var det absolut första ni skulle göra?

Det allra första jag skulle göra vore nog att snickra ihop min drömresa. Jajamensan, den går till New York. (Okej, nu är ju inte pengar något problem om jag sitter med 10 mille och ska snickra ihop en resa, men jag roade mig med att söka lite och för drygt 11tusen får man 11 nätter i New York, med hotell och flyg - nice - överkomligt kan man säga) Men ja, nu skulle jag inte bo på ett tvåstjärnigt hotell i Chinatown, även om det låter oerhört trevligt det med, nej, jag skulle bo på, hmmm...

kanske på Warwick... Fast, nä, även om den här terrassen lockar, så
föredrar jag nog inredningen hos Grand Hyatt.



Contemporary, simple furniture awaits your arrival




Jag skulle gå på musikaler, naturligtvis, det hör ju till... Den jag garanterat skulle se är Rock of Ages. Utan tvekan.



Men det är ju inte allt man kan göra i New York, ett av de viktigaste stoppen skulle ju vara MoMA, eller The Museum of Modern Art...



Okej, brorsan kanske inte hänger där än, men snart så....

Men de allra viktigaste stoppen skulle ju naturligtvis vara;

Sex and the city hotspots!
  • Stop at a bar used on Sex and the City*
  • Go on location to the gallery in SoHo where Charlotte worked
  • Have a cupcake at the bakery where Miranda stuffed cupcakes into her mouth

Och när vi ändå pratar SATC, så skulle jag ju, under tiden passa på att köpa mig ett par skor, som matchar mitt fina skohorn... Gissa av vilken designer...

image361


( Hotellbilder lånade från
http://www.fabuloussavings.com/us/ny/warwickny/
och
http://grandnewyork.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp.


Nå, det här är det första jag skulle göra om jag vann 10 miljoner kronor. Men förhoppningsvis behöver jag inte vinna pengar för att denna drömresa ska bli en sannresa, någon gång så ska jag bara, banne mig! :)

Puss och kram



Andra fredagsbloggare:

Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Cecilia | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Marina | Jennie | Anna | Maisoui | Ingabritt | Västmanländskan | Emma | Kristallena | Victoria | Christel | Moster Mjölgumpa | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | Sparkling | Marskatten | Sara | Lisa | Bollebygdsbo | Birgitta

Och om jag har glömd någon så får ni gärna hojta till.

Trackback
RSS 2.0