Show and tell: Sommardag/sommarkväll

Så var det frrreeeeeedaaaag och dags för ännu ett Show and tell. Den här gången har t Annika, och Desiree, med input av Petra Holm, tycker att nu är det banne mig sommar, för fredagstemat denna gång är Sommardag/sommarkväll.

Jag sitter vid min sega stationära dator för att hitta bilder till det här temat...



Det gjorde mig nämligen lite nostalgisk, valet av tema... Den här bilden är kanske från '95, innan vi flyttade till Stockholm, jag och Fido. Och nej, det är inte så att vi dyrkar Stig Helmer eller har rymt någonstans ifrån, vi fick bara för oss emellanåt att klä oss fult och gå ut på stadens gator och torg. Staden i fråga är en liten håla i Bergslagen... Det var sommar, vi var glada och vi åt glass i barnbägare. Päronmjukglass med noisettesås.



I de här bägarna satt några festliga små sprötdekorationer i glittrande färger. De tog vi till vara på. Vi brukade nämligen rätt ofta tillbringa kvällarna i fikarummet på lokaltidningen där vi jobbade... Och, jag hoppas att det här inte 'trillar tillbaks' på mig vid eventuell annan anställning, men vi utnyttjade möjligheten att skicka brev gratis, så när vi satt där och drack varm choklad från automaten och blev fnittriga av trötthet så skickade vi iväg dessa dekorationer till killen, som Fido var kär i... Inte alls för att vara snälla, utan för att vi tyckte det var hysteriskt roligt och bisarrt... Han i sin tur körde ner dem i bland sina krukväxter - fick vi se sen... Han tyckte nog att de var fina... antar jag...



Och så sommarkväll... Eftersom det är mdsommar och de flesta förväntar sig regn ;) Jag skulle ju vilja säga att det här är Roskilde '95, men eftersom den festivalen bestod av strålande sol och sönderbrända nästippar, så ja, Roskilde 2000 och vi leker små tussilagon, jag och Fido...



Det ska vara svarta kängor i Doc Martens-stuk, de ena är nog det, de andra är nog Get a Grip, men hur som - svarta... Och vi är inte bönder... Nej, vi är på Roskilde... Om ni tycker det är kul så kan ni ju klura på vad det kan tänkas stå på min t-shirt som syns lite...

Det var det, nu ska jag återgå till att se på Mamma Mia. Jag var ju på musikalen när den var här på Cicus, den svenska versionen, så jag har inte riktigt engagerat mig i filmen... Jag har förstått att folk tycker att den är bra, men jag har känt att det känns lite märkligt att se Meryl Streep i en sån roll, men fy fasen vad hon sopar banan. Hon som spelar dottern däremot, inte så bra... Men de andra... Jepps.



puss och kram

andra fredagsbloggare:


Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Undery ytan | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Anna | Maisoui | Västmanländskan | Emma| Christel | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | iamannika | Inga-Britt | Minerva | Curieux |


Kommentarer
Maria Byström

ÅÅÅåååå, Roskilde. Världens bästa festival. jag ska helt klart bli en sån som åker dit när jag är äldre :-)



Ha världens bästa midsommar. Kraaam.

2009-06-19 @ 12:28:01
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Annika

Alltid så kul att läsa dina inlägg på temafredagarna (ja, det är alltid kul att läsa dina inlägg, men på fredagarna twistar du alltid till det hela, me likey. a lot).

Ja, jo, regn verkar det så ofta vara på dessa festivaler...

KUL att du gillar mamma mia, det gör jag med. OCH just den scenene du har på youtube idag är ju helt underbar!!

Ha en bra midsommar nu...regnar det????

2009-06-19 @ 14:32:35
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Anna (Sthlm)

Kul med gamla bilder!

Visst är Meryl Streep duktig!

2009-06-20 @ 21:56:56
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com
sparkling

hehe roliga bilder!

2009-06-22 @ 00:41:04
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Anonym

*Maria: jepp, världens bästa festival :)



annika: Mamma mia var verkligen värd att se, både filmen och musikalen :)



anna: men visst är hon! och jag som tvivlade...



sparkling: tackar :)*

2009-06-23 @ 11:42:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0