Show and tell: halvårskoll

Jag gör en snabb liten påminnelse;
Om någon missat att pannkakan är bäst på naglar, så kan jag tala om det nu. Hon är bäst. Hur som så har nagelforum en tävling där ni kan rösta i ja, deras onlinetävling. Och det är naglar och nageldekoration, som gäller. Jag kan ju tala om att Pannkakans bidrag är nr 2, så lägg gärna det bidraget som nr 1 ;)
Och lite insideinformation, som jag inte hittade nånstans är att temat är 'sommar', något man kanske inte riktigt kunde lista sig till alla gånger...

Så var det fredag och dags för ännu ett Show and tell. Den här gången har t Annika, och Desiree, med input av Petra Holm, bestämt att vi ska välja en bild ur fotomapparna januari-juni för att visa och berätta lite kring... Så fredagtemat den här gången är: halvårskoll.

Januari:



Brorsan hävdade bestämt att jag började bli gråhårig och fick ta en bild för att bevisa sitt påstående... Tur att mobilbilder aldrig har någon riktig kvalitet...

februari:



Vad skulle jag göra utan föräldrar som är fulla av energi och så glatt hjälper till att fixa och dona i mitt hem. Eller så är det bara poserande för kameran...  En ny bokhylla blev det iallafall.

mars:



Jodå, vi gjorde ett studiebesök på Biologiska museet, för det är ju sååå fantastiskt ur ett konstvetenskapligt perspektiv med panorama och diorama och... ähum... jodå, jääääättefantastisk... ähum... Annars, om man vill få lärare att slita sitt hår så kan man ju svara kungen på allt.
- Vart är det vi står?
- ??
- Vad är det här för mark? (och syftar på att vi står där Stockholmsutställningen höll till)
- Kungens mark??!!

april:



April innebar ännu ett besök på Stockholms Stadsmuseum och utställningen Stockholm i huvudrollen. Lena Söderblom i rollen som den fantastiska Fröken April. Eller ja, i fantastisk outfit iallafall.

maj:



Jag veeet, det är bra nördigt, men jag hittade ju Chanel, där i Florens...

juni:



Jag har inte hunnit föra över några bilder från juni, så jag fick messa den här till min mail, eftersom jag är så lat, hehe... Hur som visar den min nya passion - vitlöksbröd!! Och min lilla insikt att det smakar mer om man värmer dem i micron istället för i ugnen.

Puss och kram

Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Undery ytan | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Anna | Maisoui | Västmanländskan | Emma| Christel | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | iamannika | Inga-Britt | Minerva | Curieux |



Kommentarer
fidolin

Februari: julgardiner...?

:*

2009-06-12 @ 01:34:55
leopardia

fidolin: jag ville ju ha dem ännu längre... glada tomtar överallt :)

2009-06-12 @ 01:39:46
Anonym

Jag älskar vitlöksbröd! Kan lätt äta upp en hel förpackning själv. Oj vad hungrig jag blev nu...Trevlig helg!

2009-06-12 @ 10:43:06
URL: http://www.mia-darwall.blogspot.com
Ulla

ummmmm, vad jag blev sugen på vitlöksbröd :). Fina föräldrar! pigg apriltjej :) nu ska jag äta makaroni med knackkorv (du ör att vi kör lyxmenyer...) Ha det gött!

2009-06-12 @ 11:37:22
URL: http://www.jemaya.blogspot.com
leopardia

mia: hehe, lätt att man kan äta en hel förpackning själv, det är ju galet gott!



ulla: håhå, jag oxå, faktiskt ;) Hehe, men dagens mat kommer att bli en tallrik färskpotatis med gräslök och vitlöksbröd, det är inte så lyxigt det heller...

2009-06-12 @ 11:53:18
smäm

håller med ulla. blev jättesugen på saftigt, krispigt vitlöksbröd. en timma kvar tills lunch :/

2009-06-12 @ 12:00:50
URL: http://smam.blogg.se/
Annika

SÅ kul att kolla in ditt haövår och få fnissa lite. Det gör man alltid här hos dig, love it!!

Gråa hår?? HAHA!! Tur att mobilkamerorna inte har den bästa kvaliteten, hehe...

OCH Fröken April!! ÅÅÅÅÅÅ, vad fint!! GILLADE den filmen när jag såg den en ggn för länge sen, och kläderna går inte av för hackor.

Jättekul läsning!

Ha en fin helg!!

2009-06-12 @ 12:44:34
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

Smäm: Här är det snart dags :D



Annika: hehe, ja, jag förnekar bestämt alla gråa hår! Jag såg den filmen säkert en hundra gånger när jag var liten, men jag får erkänna att jag inte kommer ihåg allt helt och fullt :)

2009-06-12 @ 13:28:32
Anonym

Var det tomtegardiner i fabruari?! ;) Såg i vart fall inga gråa hår och tänk att du hittade just de skorna du hade på linnet, så käckt!

2009-06-12 @ 14:43:46
URL: http://[email protected]
Anonym

Var det tomtegardiner i februari ?! ;) Trevlig sida du har här!

2009-06-12 @ 14:45:11
URL: http://[email protected]
Fritt ur hjärtat

Inte ett grått hår så långt ögat når:-)

2009-06-12 @ 14:58:00
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Millan

Usch det dar med graa har.... Jag tycker det kanns som om de kommer med rasande fart nu. Men jag har inte fotat nagot bevis annu ;-).

Ja ... mums for vitloksbrod!

Och ... aven jag reagerade pa att det ser ut att vara tomtegardiner i Februari :-D.

Trevlig helg!

2009-06-12 @ 15:49:24
URL: http://millansnils.blogspot.com
Lena

Kul bilder! Den första, om grå håret skall jag ta fasta på! Ha en bra helg!

2009-06-12 @ 23:04:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/lenahoglund
Västmanländskan

Undrar om man skulle komma undan med en sån där april-oufit? Eller bara känna sig utklädd. Nåväl, snygg var det i alla fall :)

2009-06-13 @ 01:26:40
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Anonym

under ytan: hehe, ja, det är tomtegardiner i februari :D men jag har så brett fönster och massa grejer under, så det är så svårt att byta själv, så jag avvaktade.. hehe.. tack.



fritt ur hjärtat: jag hävdar att de är blonda ;)



millan: haha, ja, men som jag sa till fido, jag skulle gärna ha glada tomtar året runt :D



lena: tackar! :)



västmanländskan: oh, jag skulle jättegärna ha en sån outfit, och framförallt den gamla cykeln :)

2009-06-13 @ 08:12:40
Nilla

Jag ser då inga gråa hår! :-)

Härlig halvårsrapport du har gjort. Ha det bra.

2009-06-13 @ 10:04:36
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
sparkling

härliga bilder, och vitlöksbröd e ju grymt gott!

2009-06-13 @ 18:00:53
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Anna

Blev det några Chanelskor då??

2009-06-14 @ 15:55:59
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Anonym

Nilla: hehe, tack! :)



Sparkling: vitlöksbrör är verkligen mumma :)



anna: jag får faktiskt erkänna att jag inte ens gick in i affären... jag kände mig så.. oexklusiv ;)

2009-06-14 @ 20:01:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0