My bejbi bara cares for me

Sitter just nu framför Guldbaggegalan och tycker att det är lite väl strikt i publiken... Torkel Pettersson gymnastiserar inte smilmusklerna direkt, om man säger så. Skittråkigt när folk inte kan kosta på sig ett gapskratt. Jag menar Johan Glans och Björn Gustafsson är faktiskt roliga.

Min gäst och lekkamrat åkte hem igår;



Saker som gjorde mig förvånad är att han verkade trivas ypperligt i Stockholm, om jag går efter hur mycket han mös på det ställe i stan där mest och flest folk befinner sig samtidigt - T-centralen. Så nu kommer han aldrig kunna klaga på Fjollträsk igen, utan att få äta upp det... Samt att han faktiskt inte petade och grejade med min dator. Att ha en seg dator och samtidigt ha en datanörd på besök KAN lätt resultera i att man helt plötsligt har Linux installerat och Windows slängt i papperskorgen och så får man sitta där när besöket gett sig av, och annonsera ut datorn på blocket pga att man inte fattar nånting...
Nå, jag hade roligt och jag fick sej i äggsås och rumpfenschteken och pasta med vegobiffar, så jag är nöjd.
(GAAAAAAAAH, nu fick den där jäkla John Ajvide Lindqvist bagge för bästa manus! Buuuuu!)
Och jo, jag fick faktiskt laga mat. Sista dagen fick jag peta på spisen.

Annars har jag bara sovit idag. Vaknade vid tolv, men bestämde mig för att det var lika bra att vila ut sig. Har tentavecka, så jag måste väl ta tag i den oxå. Pust. Är bra osugen på det här ämnet. Ikoner, ikoner, ikoner...
(GAAAAAAAAH2, nu fick Tomas Alfredsson en bagge och det hade väl varit okej om det varit för Kenny Starfighter och inte för Låt den rätte komma in!)
Bäst att börja fokusera på kvalitet istället.... Som Nina Simone



Puss och kram


Kommentarer
//D.D\\

Åh, tentavecka!? :S Stackare du! Jag ska tänka på dig lite extra den här veckan :D



Kram, kram.

2009-01-12 @ 23:38:06
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hej sötnöt!



tror inte jag såg en enda ny svensk film förra året..så guldbaggegalan kändes inte så lockande..fast ko på sen i efterhand att Herr Glans ledde det hela..hade ju kanske varit sevärt..



kram

2009-01-12 @ 23:50:12
URL: http://pyttis.blogg.se/
Maria Byström

ÅÅÅ, jag missade baggegalan. har ingen koll längre känns de som :-)

2009-01-13 @ 00:17:50
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Annika

Va? Gillar du inte Ajvide :-)?

Jag som hade hoppats att den filmen skulle bli sveriges bidrag till Academy Awards.

Nå, hursomhelst så får du mig att skratta...Linux istället för windows, sälja datorn på Blocket. TUR att det inte pillades på den kära maskinen :-)

Lycka till med tentan!!

2009-01-13 @ 13:02:10
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Anonym

//D.D\\: aaah, söta du! för här går det inte undan direkt...



Anna: det är lite kul med baggen, även om man inte sett filmerna... som mini-oscars ;)



Maria: Men du kanske kan haka på och glo på Oscarsgalan? Jag hoppas på nåt mirakel som gör att jag är ledig dagen efter den är...



Annika: hehe, nä, inte filmen iallafall. Boken har jag inte läst dock... Den kan mycket väl vara det, fast jag tror nog inte att sverige får med nåt bidrag alls... Man kan lugnt säga att det var tur 'pustar ut', jag vet att windows är dåligt, men det är det enda jag kan...

2009-01-13 @ 20:11:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0