Tillbaks till Twin Peaks

Jag stoppade Twin Peaks i dvd-spelaren idag och håller på med första avsnittet. Jösses, vad agent Cooper ser ung ut! Alltid, tidigare, när jag tänkt på Twin Peaks (vilket faktiskt har skett rätt ofta) så har jag tänkt på Coop som Orson i Desperate Housewives, men nä ä, han ser ju ut som om han just blivit torr bakom örat...

Nåja. Hittade den här listan hos Barbamorsan, så jag tänkte att jag snor den då'ra...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flög luftballong för första gången och besökte Klara Soppteater för första gången och så var jag på bio på Heron city för första gången.. Hmm...  Testade Yoga för första gången...
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kommer inte ihåg att jag avgav nåt löfte, men om så är svaret: antagligen inte...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, flera stycken, eller två iallafall, som jag kommer på så här, men jag tycker att det var babyboom hela året...
4. Dog någon som stod dig nära?
Näpp. Warrick Brown, dog dock...
5. Vilka länder besökte du?
Inget, tyvärr...
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, betyg på senaste kursen =/
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Jag är så dålig på att lägga sånt på minnet...
8. Vad var din största framgång 2008?
Hmm, det har nog mest rullat på i samma gamla hjulspår, men att jag sa upp mig från jobbet då...
9. Största misstaget?
Allt onödigt jag har shoppat, kanske...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nepp, liten förkylning bara...
11. Bästa köpet?
Mina matsalsstolar på auktionen. Jag tycker om dem ju...
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Böcker... Godis... Kaffe...
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner gör mig alltid glad och så blev jag löljligt glad över julklapparna...
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
I love Europe... Fattar den fortfarande inte....
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer?
PLUGGAT och rest och läst
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Sovit
18. Hur tillbringar/tillbringade du julen?
Med familjen...
19. Blev du kär i år?
Men ja, ge mig en Björn Gustafsson att ha i byrålådan... Men nä...
20. Hur många one night stands?
0
21. Favoritprogram på TV?
Antikdeckarna
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Visst, när man läser om idioter i tidningarna så blir man ju smått hatisk ibland...
23. Bästa boken du läste i år?
Oj, ska man komma ihåg det oxå... Hmm, om jag ens läst någon som kan ses som bästa boken... Jag läste om Med uppenbar känsla för stil. Fin feministlitteratur, trots att den är dåligt korrläst och redigerad...
24. Största musikaliska upptäckten?
Duffy
25. Något du önskade dig och fick?
Pingvinbyxor, ritbord/platta, medlemskort i moderna museets vänner, Vallgrenbok, LUSSEBULLAR och ja, massor!
26. Något du önskade dig men inte fick?
ENERGI
27. Årets bästa film?
Jag kan ju lätt säga årets sämsta... Men jajo, jag smultade lite för PS. I love you, ingen grymling på det djupare planet, men oj, vad jag bölade... Sen har vi ju SATC-filmen...
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag fikade med Ka, Pannkakan, Fido och Kas brolla på en uteservering på söder...
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massa energi och tid att resa...
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Klädesstil? Ryck tag i det som finns närmast och kliv i... T-shirtar med tryck är att föredra...
31. Vad fick dig att må bra?
Vänner, familj, lussebullar och många skratt...
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Allihop.
33. Vem saknade du?
Jag saknar mina vänner, rätt ofta. Att vi ses och hörs så sällan...
34. De bästa nya människorna du träffade?
Ska jag namnge kursarna? Hehe...
35.Vad sammanfattningsvis tycker du om året som gått?
Trött, men det går...

Puss och kram






Kommentarer
Barbamorsan

Lussebullarnas prinsessa det är du det :)

2009-01-06 @ 00:01:26
URL: http://www.barbamorsan.se
Maria Byström

Häftig lista. Den skulle jag inte vilja göra. 2008 var ett iktigt jobbigt år om jag ska vara ärlig.



Ååååå, Twin Peaks. Bästa teveserien någonsin. Mmmmm

2009-01-06 @ 00:35:57
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
dess

de där lät ju väldigt positivt - redo för en ny termin?!?!



o du, jag har inte heller fått betyg... satans sega infösare av betyg-människor.



annat var det förra året.



syns på onsdag?!?!?!

2009-01-06 @ 00:36:01
URL: http://wiowiowioliin.blogg.se/
leopardia

barbamorsan: Hihi ;)



maria: jobbigt =/ jag får skicka lite helande tankar, eller är jag inne på nålstick nu nästan? ;) men jag har så dåligt minne, så jag minns ju inte vad som hände egentligen...



dess: Jag kommer att ha lektioner måndag-torsdag nu iallafall - suck... men, men...

men han är ju helt jobbig ju, i mailet till mig skrev han att han hade lagt in betyg men saknade lite om tjosan och ditten av mig...



jepp, onsdag it is!

2009-01-06 @ 00:44:09
Annika

Kul att läsa dessa listor. Gillar verkligen sammanfattningen av 2008!

Och Lussebullar...jag har ätit alldeles för få lussebullar...

2009-01-06 @ 12:58:02
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
dess

ang. betygen... okej... jag får väl cokså maila o fråga då!



suck.

2009-01-06 @ 15:13:05
URL: http://wiowiowioliin.bilddagboken.se
Mischka

Hej hej, fin blogg!



Ser att du har ett konto på blogglovin, om du prenumererar på min blogg så prenumererar jag på din:) då har vi båda tjänat på det och ligger +1 :)

2009-01-20 @ 14:36:14
URL: http://miischka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0