kvällsfunderingar och annat

Jag har blivit erbjuden 250 pix för den här tröjan. Och jag går runt och funderar på hur jag ska göra. Om jag vill ha den kvar eller inte. Om jag vill ha den själv eller inte. Svåra frågor så här på kvällskvisten...

Imorn är det iallafall dags för registrering på alla kurser. Fasiken, vilket dilemma det är om jag ska gå en extra eller inte. Nåväl, jag ska registrera mig iallafall...

Annars har dagen gått åt - inte till tentan, utan  till Twin Peaks.

Jag har kikat lite på Stora Bloggpriset och de nominerade. Inte för att jag är så där överdrivet engagerad, men lite besviken är jag ändå.
"- Med Stora Bloggpriset vill vi premiera de bästa bloggarna i Sverige. Inte bara de största. Det är därför vi använder oss av en bloggpanel som i sin tur nominerar bra kandidater. Hade man fått rösta på vem som helst tror vi att det mest gynnat stora och kända bloggprofiler på bekostnad av små bloggare."
Jag har än så länge inte sett till någon av de små bloggarna bland de nominerade. Okej, visst, naturligtvis ska de bästa nomineras, men jag vet att det finns bloggare som är bättre eller lika bra som Kling, Gynning, Fridén, Manolo, Birro och som inte redan lyfter månadslön på sina bloggar, utan istället sitter och sliter med 10 läsare istället för flera tusen. Och det är dem, som det hade varit roligt att hitta och det är därför jag blidde lite besviken, jag ville uppleva någon form av bloggrevolution och inte bara upprepa VeckoRevyns stora bloggpris....
Så, jag är lite besviken på att än så länge inte kunnat finna en enda favorit bland nomineringarna... Så jag struntar i att rösta... Eller jag kommer väl antagligen att rösta på Kulturbloggen eller Mannen med skägg, men annars får det vara...

Nog om bloggar och tjosan, för nu ska jag äta.

Puss och kram



Kommentarer
Panki

Sääääälj!

2009-01-13 @ 23:09:26
URL: http://pancake.webblogg.se/
Maria Byström

Jag nominerade i stort sätt bara "små" bloggar men ingen av mina nomineringar kom med. Trist!



Och den där kursen vill jag också gå på. Fan, vad kul!

2009-01-14 @ 10:13:35
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

panki: hehe, jag ska fundera på det...



maria: jo, jag gissade mig till att du var en av de engagerade i panelen... och även om gynning är cool som fasiken, så hade hon, för min del, gärna fått ge sin plats för Sven Svensson från bromölla som samlar på och lever för udda saker.. tex... ah, du fattar

2009-01-14 @ 13:17:35
URL: http://leopardia.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0