show and tell: min farfar

Igår var det strömavbrott här. Flera gånger. Försökte mmsa en fin bild till bloggen. Med mitt mörker och levande ljus, men det ville inte komma fram... Jag vet inte hur det är i andra hem, men jag kör ju ip-telefoni så här fungerar inte telefonen när strömmen går. Det är lite surt. Men å andra sidan kunde jag ju då meditera i fred... Jaja. Idag har varit en slö dag, men det får vara så, det är ju frrrrrreeeeeedaaaaag. Och nu vet jag att ni vet vad som kommer. Jajamensan, Show and tell.


Strandmammans val av fredagstema idag är Min Farfar.



Man kanske inte direkt tänker bonde, det första man tänker när man ser den här bilden, men min farfar var bonde i Bålsta.



Jag vet inte om det finns något släkttycke i vår familj, men här är iallfall farfar och pappa...

Nå, farfar var inte bonde längre,  när jag dök upp på jorden. Då hade de flyttat till Bergslagen. Jag har tyvärr och sorgligt nog inga anekdoter eller klara minnesbilder av min farfar. Han dog när jag var 7-8 år, så egentligen borde jag ha starkare minnesbilder, men han var en rätt lugn typ. Satt mest och rökte sin pipa. Där, klädd i sin keps och sina coola glasögon.



Jag tyckte att den är bilden var så härlig. Att de har picknick och sitter i det gröna, men ändå har riktiga kaffekoppar och fat med sig... Bredvid farfar sitter farmor förresten...



Och snyggingen bredvid honom här är mormor... Den här bilden är från någon av mina födelsedagar, så det är mina föräldrars trädgård man skymtar...


Puss och kram

(jo, jag snor annikas lista igen...)

För här är andra fredagsbloggare:

Nilla,
Simone,
Desiree,
Annika,
Anne,
Petra ,
Millan,
Anki,
Marianne ,
Victoria,
Cecilia,
Leopardia,
Strandmamman
Jemaya
MiaD
Lena
Erica
Marie
Saltis
Lia (Lia deltar inte i dagens tema)
Marina
Jennie

Nygammal fredagsbloggare:
Anna




Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
HannahSthlm

Jobbigt att förlora strömmen...Önskar dig en fin weekend!:)

2009-01-23 @ 19:31:03
URL: http://www.hannahsthlm.se
Panki

Åh villka härliga bilder!!!

2009-01-23 @ 19:31:13
URL: http://pancake.webblogg.se/
Fritt ur hjärtat

Härliga bilder, en riktig bakåttur. Äkta farfar:-)

2009-01-23 @ 22:14:52
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
leopardia

hannah: man känner sig lite isolerad iallafall... och så missade jag halva antikrundan, darn ;) tack, detsamma! :)



panki: vi får fixa egna härliga bilder med massa picknickar i sommar :)



fritt ur hjärtat: jag minns ju tyvärr inte så mycket, men han ser nog ut som en äkta farfar :)

2009-01-24 @ 00:09:57
Anonym

haha wtf... Bålsta!

Hur stor är chansen?

2009-01-24 @ 11:29:27
Ulla

Vilka mysiga bilder du har! Kom att tänka på min farbror, han "vek sig inåt" när han blev gammal. Vet inte om du förstår vad jag menar, men uttrycket i din farfars ansikte i gungan ser likadant ut - en person som inte bryr sig så mycket om ståhejet runt sig utan sitter mera i sina egna tankar och är nöjd med det.

2009-01-24 @ 13:43:54
URL: http://www.jemaya.blogspot.com
leopardia

dess: jepp, papsen är uppvuxen i Bålsta, men mer koll än så har jag inte så där på rak arm...



Ulla: Han var nog lite sån, gjorde inte så mycket väsen av sig, men var där ändå...

2009-01-24 @ 17:53:10
Marianne

Så fina bilder! Och din farfar ser ut att vara riktigt rar.



Vet du, jag tänkte också på så roligt att de hade riktiga koppar och allt när de sitter där i gröngräset. OCH ett riktigt BORD! Ser lite obekvämt ut : )

2009-01-31 @ 15:05:29
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0