Böcker, grisar och ögon i glas

Eftersom det går rykten om att jag äger stora mängder med böcker, så passade jag på att utöka samlingen idag. Biblioteket skänkte bort utvalda böcker. Jag lät dock bli att ta Inger Alfvéns Städpatrullen, Unni Drougges Jag Jag Jag och några andra. Men om någon därute gillar Alfvén, så tror jag att det fanns flera av henne och jag kan då kila och hämta dem imorn... Nå, de som fick följa med hem var en Astrid Lindgrenbok på finska, att ge till en som samlar på Lindgrenprylar, Pappa Polis - den hade stor text och ja,  kan ges till nån som har svårt att se helt enkelt, trots att det är en ungdomsbok... Galgen, gigan och tärningarna, som handlar om. Välkommen till hjärtespalten, av ren nostalgi... Och Lövbacken.

Så kollade jag rean på Lindex, men såg inget som var värt pengarna... Det jag kom hem med var istället en liten...



Marsipangriiiiis!!

Jo, gick förbi Synoptic, som säljer bågar för 1kr... Där sög det till i min glasögontarm och jag konstaterade att två nya glasögon inkl synundersökning skulle gå på 5500pix... Och då var bågarna Pilgrim och Ray Ban. Men så sitter man här med 10 par redan, så jag vete fulingen va...

Puss och kram



Kommentarer
Maria Byström

Wow. Häftigt att de gav iväg böcker. Hurra!

2009-01-14 @ 18:17:44
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Far Lars

man ser inte bättre med flera glasögon

men plåboken blir bara tunnare

2009-01-14 @ 18:21:24
Panki

Haha du e ett riktigt glasögonbesatto :-)

Hahaha å jag håller med PappaLasse, han har helt rätt!

2009-01-14 @ 22:33:58
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

maria: det är ju lite kul att de försöker iallafall, istället för att slänga dem...



pappa: du pratar så mycket strunt ;)



panki: mina är så tråååkiga ju... :D

2009-01-15 @ 00:10:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0