När universum talar, trillar böckerna

Universum vill att jag ska läsa Per-Olov Engqvist. Okej, jag har köpt Boken om Blanche och Marie, för länge, http://www.hjoggbole.nu/historik/061228/anor/po_enqvist.jpg
länge sen och aldrig läst den... Eller så länge sen kan det ju inte vara, men på nån bokrea iallafall... Sen såg jag en i somras, som jag uppfattade som att det var en deckare (?), på en loppis för 1kr, jag tänkte att det var ju ett spännande tilltag att byta genre så där, men nu hittar jag ingenstans på nätet att han skulle ha skrivit en deckare och den står ute i förrådet och jag orkar inte gå ut. Nåväl, jag tänkte nog mest på El egentligen, eftersom hon gillar honom... Så långt är det väl inget märkligt, men nu - inom loppet av en kort tid har jag hittat Kartritarna i
http://www.medfarm.uu.se/mfimages/content/konst_lakekonstbilder/PO_Enquist.gif
soprummet. Den skickade jag hem till mamma, eftersom jag inte tänkt läsa P-O... Magnetisörens femte vinter hittade i min egen bokhylla - nu när jag bytte hylla- helt ovetande om det ägandet har jag varit och så här om dagen fick jag Ett annat liv, som ett hemligt bokpaket från nån tävling jag deltagit i när jag irrat runt här i centrum...
Så nu känns det som att jag kanske inte riktigt 'slipper undan'. Men, men, det ska bli spännande. På insidan av Magnetisörens femte vinter står det skrivet:
"En mycket bra bok."
Så jag får väl ta och lita på det...

Och så är det inget Antikrundan idag, för det är minsann Hockey på tv... LG Hockey Games, vem är ens intresserad. Och jag fattar inte det här med att döpa om saker till märken, räcker det inte med att LG sponsrar skiten, kan det inte få fortsätta heta Sweden hockey games, eller vad det nu hette tidigare... Nä, tacka vet jag den gamla goda tiden med Loob, Rundqvist, Näslund och killarna...

Jag undrar lite över användandet av citattecken, som helt plötsligt dykt upp i artiklar...



Jag vet inte, men det ser ju ut som att DN lite fint antyder att han kallar händelsen för något helt tvärtom... Eller så är det bara för att jag tillhör den ironiska generationen. Men jag har sett det här på flera ställen på senare tid och jag tycker bara att - sluta med det.

Nä, dags för chokladmumsande. Puss och kram.






Kommentarer
//D.D\\

Ja, jag tycker också "sluta med det" (här citerar jag ju dig, så där måste jag ju använda fnuttarna!)...



Brukar också titta in hos dig då och då, men varit lite dålig med kommentarerna :( Ska dock se till att skärpa mig lite grann nu!



Kram.

2009-02-05 @ 20:50:13
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
Angelique

svar: Nej allt känns så överdrivet. Hon är ju inte stor nu direkt. Men men, vad ska man göra.

2009-02-05 @ 21:24:51
URL: http://kinkykitten.nu
dess

tack igen och tack tack tack! :D



nu ska ja kolla på sanctuary!

har kopierat kap 1 .... :P

typ 100 sidor kvar. haha



men tack tack tack! vart fann du de där pastillerna?! och boken verkar ju bra!! =D



ha de gött!

2009-02-05 @ 22:28:28
URL: http://wiowiowioliin.blogg.se/
leopardia

//D.D\\: Ja, men eller hur?! jag fattar inte varför de har petar dit dem om det inte är för att visa att den som säger nåt inte alls menade det som sas... Eller om det är ett egetord...



Dess: Jag höll tummarna för att du inte hade boken redan, vet inte om den är bra, men serien är ju bra :) pastillerna köpte jag i en godisbutik i kungens kurva... och som sagt, sanctuary kan jag ju inte säga nåt om eftersom jag inte klarade av den serien, hehe... så det kan ju vara skit... och så varsågod, det var så lite så :D


2009-02-05 @ 22:39:58
E

Ja du vet att jag ivrar på PO;) Läääääs lääääs läääs;)

2009-02-06 @ 16:55:13
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0