Show and tell: väskor

Planen idag var ju att vakna full av sprudlande energi, så jag vet inte varför jag slocknade i soffan och höll på att glömma bort att det är frrrrrrrrrreeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaag!

Jajamensan, med fredagar så kommer ju Show and tell och denna månad är det Simone i Uddevalla som står för valet av fredgstema, som denna fredag är. Väskor.

Väskor odlas i mitt hem i samma utsträckning som vad skor gör, så jag hade kunnat fota resten av dagen, men jag tänkte istället visa hur det ser ut på baksidan av min sovrumsdörr. Ja, för tillfället iallafall...



och



och visst, om det finns nån som är intresserad, så kan jag ju separera dem vid tillfälle och ta nya foton... Jag föredrar väskor med axelrem och blixtlås. Detta av den anledningen att jag tror att jag skulle glömma dem lite överallt om de inte hängde tvärs över kroppen på mig. Och blixtlåse är ju naturligtvis för att förhindra ficktjuveri, även om jag inte tror att de skärmmer de riktigt duktiga så ja, det känns iallfall säkrare så...

Jag tog mig ut i förrådet en sväng och tittade vad som fanns där...



och



Stimorolväskan kom med bud för några år sen. Jag hade vunnit en årsföbruking på just tuggummin. Nu fungerar den väskan som förvaring åt nåt jag inte riktigt minns, det kan vara en matta som ligger däri... Resväskan längst hitåt är ett nödvändighetsköp, som skedde i Thailand, när jag var tvungen att ha en till väska till allt jag shoppat...

De här var ju de väskor som är samlade på ett och samma ställen, sen så hänger de och finns lite överallt i lägenheten - naturligtvis ;)



Väskan jag använder just nu är ofotad, faktiskt...
Och jag äger ingen dyr designväska, jag tycker att LV väskorna är bland de fulaste som finns, ni vet;

http://buyavuitton.com/images/uploads/Louis_Vuitton_handbags_Multicolor_Mini_Sac_HL_white.jpg

Och jag gillar Marc Jacobs annars, men de här och de i brunt - ja, jag ber om ursäkt till alla som har en sån, men jag tycker de är skitfula och de som har  dessa som är FEJK, but why?? Men ja, det är ju tur att smaken är som baken, annars skulle vi alla vara lika ju...

Och

http://www.gnetagalten.se/images/00005/0/chanel-classic-flap-bag-1.jpg

jag tycker att dessa Chanelväskor i stil med denna oxå är fula, kan vara för att de ger mig 80-talsvibbar på helt fel sätt... Fast här kan det komma sig att jag ändrar mig - nån gång i framtiden...
Så det har inte blivit någon designväska eller riktigt dyr väska, för jag har inte hittat nån jag är villig att betala för...

Det var det... Puss och kram

Andra fredagsbloggare
Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman
Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltis, Lia, Marina, Jennie, Anna, Moster Mjölgumpa, Sparkling, Taina, Christel



Andra bloggar om: , ,





Kommentarer
Fritt ur hjärtat

Jag dånar!! Avundsjuk så jag blir grön! Måste påminna mig om att jag var duktig som rensade och kastade. När jag ser Marilyn kommer jag på att jag saknar en Elvisväska. Shit det hade jag förträngt

:-) Älskar din tolkning. det borde varit jag;-)

2009-02-06 @ 17:30:07
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Moster Mjölgumpa

Oj vad mycket väskor. Där ligger man i lä!

2009-02-06 @ 18:10:45
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Anonym

Hahahahaha! Fick mig ett gott skratt när du kollade bakom dörren. Du måste ha dörren stängd jämt, eller?Massor av urläckra väskor dock!!!

Trevlig helg

2009-02-06 @ 18:55:36
E

Ooohh väskor är trevligt. Gillar den röda på första bilden med en massa runda plattor på:)

2009-02-06 @ 19:57:42
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Anonym

Josses vad vaskor du har!! Jag blir riktigt avis. Jag skulel garna vilja ha en vaska for varje tillfalle... men sa ar det inte tyvarr! Jag gar ofta och kikar pa vaskor men det blir aldrig av att jag koper nastan.

:-) Jag haller med dig om den lilla svarta vaskan. Riktig 80-kansla!

2009-02-06 @ 22:51:23
dess

du har så rätt så!

de där som du nämnde.. så jäkla fula.



jg syr faen snyggare!

2009-02-06 @ 23:24:55
leopardia

fritt ur hjärtat: det var ju ett trevligt tema, du valt ;) oh, en elvisväska, jag har ingen sån, kan inte ens minnas att jag sett någon, men det är klart att det måste finnas...



moster mjölgumpa: jag får räkna dem imorn och se ;)



anonym1: jag har inte riktigt luskat ut vem du är än, men hehe, nä, dörren står mest öppen så att väskoredan inte ska synas allt för mycket...



E: väskor är alltid trevligt :) den röda har jag blivit stoppad på stan två gånger iallafall och fått komplimanger för, det är ju trevligt, fast... å andra sidan kan jag ju inte ta cred för det, det är ju inte jag som har gjort den...



anonym2: inte klurat ut vem du är här heller ;) men jo, väskor har jag :) fast jag har ju inte heller rensat nåt på åratal... men jag har köpt många på second hand oxå... ja, det är lite 80tal eller hur och inte det där roliga 80talet utan mest det man vill glömma, heheh...



dess: klart att du syr snyggare, det tvivlar jag inte en sekund på. nej, hellre en plastpåse än en LV-väska...

2009-02-07 @ 03:38:55
Fritt ur hjärtat

Elvisbutik fanns i Göteborg förut, nu endast i Danmark men ibland kommer de på besök.



id=12&cmd=prodlist&catid=16" rel="nofollow">http://www.elvispresley.dk/shop.asp?pageid=12&cmd=prodlist&catid=16



Varsågod;-)

2009-02-07 @ 08:08:03
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Far Lars

Glömde du inte några väskor tro

2009-02-07 @ 08:34:05
Panki

Darling, du e DIAMANT!

Håller med dig, LV väskor e såååå osnygga!

2009-02-07 @ 11:31:03
leopardia

fritt ur hjärtat: oh, spännande. jag hittade iallafall ingen på tradera...



pappa: hehe, en och annan kanske...



panki: tihi! :D

2009-02-07 @ 15:21:35
Västmanländskan

Åh, vad kul! Jag älskar väskor. Blir sugen på att ha ett eget litet "show and tell" på väsktemat.

2009-02-12 @ 11:59:40
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0