show and tell: väskor 2

Jag tänkte att jag fortsätter lite på gårdagens fredagstema, som  Simone lät oss leka lite med... Det här med väskor...  Jag tänkte att jag skulle visa en typisk Leopardiaväska;



Jag älskar dessa sorters väskor, det får rum kamera och vattenflaska, de har blixtlås och lock och litet innerfack och oftast ett på baksidan och ett litet frampå... De är av tyg, så de är inte så där tunga som skinnväskor kan vara. Sen kan man ju kanske tycka ett en 'kärring' ska ha väskor som passar hennes ålder...



Och det har jag oxå :) Den här låg i en låda jag ropade in på en auktion. Jag tänker behålla den för framtida bruk...
Sen finns det ju väskor som väcker både gotharen och barnet i mig;



Men det närmsta 'märkesväska' jag kommer är nog denna;



en Panos Emporio. Fast jag tror inte de är särskilt dyra, jag har noll koll. Jag köpte den här på en loppis för att den gav mig lite 60talsvibbar...
Eller förresten, jag har ju en näääästan märkesväska... En näääästan jätteäkta designväska...



Påtal om att jag tycker att Louis Vuitton-väskorna är skitfula... Det är nära iallafall, hehe....

Nä, nu ska jag käka och glo på Bones. Jag har förrestenköpt en resa  till Italien i maj. Man kan säga att jag redan kollat ut ett museum jag garanterat tänker besöka. Så är det! Och om det inte skulle vara öppet, så får jag väl bryta mig in.. Jag vill ju se ju...

Puss och kram



Kommentarer
//D.D\\

Huh!? Glysa på Bones igår!? Vad har jag missat :S De har väl inte flyttat sändningstiden eller nåt sånt dumt?!



Kram.

2009-02-07 @ 16:08:07
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
leopardia

//D.D\\: näe, det var ett gammalt avsnitt, så du har inte missat nåt! kram

2009-02-07 @ 20:01:50
Panki

Alltså oh god va många väskor du har!!!!

2009-02-07 @ 23:44:58
Annika

Ja, det har du verkligen; många mysiga väskor!!

2009-02-09 @ 12:59:37
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Petra H

Gillar den första väskan - är en riktig sucker för allt med Londons underground-logga!

Louis Vuitton-väskor är FULA, jag fattar inte varför man skulle vilja ha en sådan!?

2009-02-09 @ 15:01:58
URL: http://petchie.wordpress.com
leopardia

panki: jag har på känn att du oxå har en del ;)



Annika: En och annan har det blitt :)



petra H: så skönt att höra att fler än jag gillar den :) hehe, den är faktiskt köpt i på GeKås i Ullared... Nä, de där LV-väskorna övergår mitt förstånd..

2009-02-09 @ 16:54:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0