Show and tell: Närmast hjärtat

Så var det fredag och det innebär Show and tell; Idag är fredagstemat ”närmast hjärtat” och denna månad är det Simone som står för veckans val.

Först vill jag bara visa att Show and tell har spridit sig... Kolla de snygga väskorna, som Västmanländskan i Skåne har!!
Jag hann med att både bli lycklig och avundsjuk.

Men nu är det alltså närmast hjärtat, som gäller. Det är en mycket fin tanke, men jag tänker beskriva en av mina bästa vänner;



Den här jublande lilltjejen är den som jag har delat allt med. Hon har vandrat på glasskärvor genom livet och hon har länge andats trasiga andetag. Jag har följt henne genom svårigheter och jag har inte alltid funnits där och stöttat henne. Ibland har jag till och med hatat henne. Men just nu är hon vacker, just nu är hon bra. Och jag beundrar henne för att hon har lyckats resa på sig och för att hon har blivit en jag faktiskt tycker om att vara. Så hon ligger mig närmast hjärtat. Och idag vill jag tillägna denna låt till just henne;



För om man inte älskar sig själv, vem är man då?

Puss och kram, I love you all!

Andra fredagsbloggare; Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, ,emma, jenniemusikanta, sara, underytanjag, marskatten, lena w,

Hojta gärna till om jag har glömt någon...




Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
Jennifer på Fashioncut

Vad gulligt :)

2009-02-13 @ 22:51:51
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Fritt ur hjärtat

Oj så starkt. Vilken fantastisk tolkning!!! TACK!

2009-02-14 @ 09:09:09
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
leopardia

tackar, sötsnosar!

2009-02-14 @ 12:29:57
Annika

Jättefint!! Ett av de bästa inläggen på fredagstemat. Någonsin!!!

Power, girl!!

2009-02-16 @ 15:01:51
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Västmanländskan

Kan man bara haka på då eller hur funkar det?

2009-02-16 @ 15:20:05
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
leopardia

annika: TACK!



västmanländskan: det är bara att haka på, alla är varmt välkomna, det är bara att hojta till i de andra berörda bloggarna så att de vet att du är med, eller åtminstone hojta till hos Simone, som står för månadens val


2009-02-16 @ 17:06:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0