show and tell: månadens fynd

Okej, jag vevar lite med armarna så där som pingvinerna i Madagaskar, i ett försök att hypnotisera er och få er att tro att det är frrrreeeedaaag idag. För nu är det dags för Show and tell.

Idag har Strandmamman bestämt att fredagstemat ska vara: Månadens fynd.
Coolt tycker jag, som faktiskt inte härjat runt på reorna här i stan utan tagit det rätt lug nt med shoppandet. Men det där med att ta det lugnt med shoppandet betyder ju INTE att jag INTE kommer hem med grejer titt som tätt.

Men så, det som fick mitt hjärta att ta några extra skutt av glädje var när jag fyndade detta;









Alldeles gratis på biblioteket i deras gratishylla. Vilken skatt. Vilken nostalgi. Vilken otroligt trevlig bok.
Jag riktigt njuter av att bläddra i den och känna att jag skulle vilja rama in alla dess bilder och ha på väggen, men ja, de gör ju sig bäst i inbunden form trots allt.

Andra fredagsbloggare
Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman
Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltis, Lia, Marina, Jennie, Anna, Moster Mjölgumpa, Sparkling, Taina, Christel


Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
StrandMamman

Jättefina fynd! Jag älskade Kitty-böckerna, skulle nog gärna själv ha blivit detektiv som miss Drew... :)

2009-02-03 @ 00:29:21
URL: http://strandlivet.blogspot.fi
Katarina

Ja, det var vekligen att fynd med Kitty Böckerna, jag ÄLSKADE att läsa dem när jag var yngre. vink

2009-02-03 @ 10:18:54
URL: http://ina73.blogspot.com
Annika

HELT underbar bok!! DEN skulle jag också velat ha!! OCH gratis dessutom!

Kitty läste jag också, och Lotta böckerna...

Nostalgi är underbart!!

Vilken fynd!!

2009-02-03 @ 13:01:08
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

StrandMamman: Jag läste faktiskt om några förra sommaren, tror jag att det var - supertrevligt ;)



Katarina: nog var de det :)



Annika: Det är nostalgi med stora mått, att bläddra i den, det kan jag lova :) Mmmhmmm och Lottaböckerna - se till att Karolina får läsa någon :)


2009-02-03 @ 19:11:50
Fia

Jag hade alla Lottaböckerna i hela serien. De har jag skänkt bort till min äldsta dotter och hon vårdar dem ömt.

2009-02-04 @ 22:15:07
URL: http://neverkeso.blogg.se/
leopardia

fia: vad glad jag blir att höra att de funkar än idag, ja, för andra än mig :)

2009-02-04 @ 23:00:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0