Inför oscarsgalan del III


Vi kör en liten tillbakablick och landar i 80-talet; Goldie Hawn under denGoldie Hawn
 53e oscarsgalan, ni kan ju räkna själva när det inträffade, om jag säger att det är den 81a som går av stapeln i natt..

Jag tänkte fortsätta med några fler nomineringar;

Musiker/filmer nominerade i kategorin bästa filmmusik är:

The Curious Case of Benjamin Button - Alexandre Desplat
Defiance - James Newton Howard
Milk - Danny Elfman
Slumdog Millionaire - A.R. Rahman
WALL-E - Thomas Newman


Sång/musik nominerade i kategorin bästa sång är:

"Down to the Earth" - från filmen WALL-E
"Jai Ho" - från filmen Slumdog Millionaire
"O Saya" - från filmen Slumdog Millionaire



Författare/Filmer nominerade i kategorin bästa manus är:

Courtney Hunt för manuset till filmen Frozen River
Mike Leigh för manuset till filmen Happy-Go-Lucky
Martin McDonagh för manuset till filmen In Bruges
Dustin Lance Black för manuset till filmen Milk
Andrew Stanton och Jim Reardon för manuset till filmen WALL-E


Författare/Filmer nominerade i kategorin bästa adapterade manus är:

Simon Beaufoy för manuset till filmen Slumdog Millionaire
David Hare för manuset till filmen The Reader
Peter Morgan för manuset till filmen Frost/Nixon
John Patrick Shanley för manuset till filmen Doubt
Eric Roth och Robin Swicord för manuset till filmen The Curious Case of Benjamin Button


Och nu såg jag att jag sett ännu en film, för Happy-Go-Lucky, har jag sett... Fast.. Jag somnade de sista minuterna. Men ja, en speciell film... Varm och så...

Puss och kram

Läs mer på DN, Saftonbladet, Metro, och om du inte orkar vara vaken har Saftonbladet ett scoop där vinnarna redan står...








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0