för era anteckningars skull

Jag vet att intresseklubben antecknar febrilt nu när jag avslöjar att jag sitter redo med en smoothie och strax tänker dra igång ett avsnitt av Murder she wrote, eller Mord och inga visor, som de svenska översättarna så fint fått till det...
Jag tänker fortsätta plåga er med att min smoothie innehåller
lime/bananfil
mjölk
c-vitamin brus
multivintamintablett
banan
soltorkade gojibär
och frusna körsbär från trädet som växer i skogskanten vid mina föräldrars hus alt att det kan vara körsbär som tillsmörats från grannarnas hus, en bit bort.
Men nu kommer kanske nåt som är intressant för trötta små tröttos. Gojibären. Okej, nu fick den butiken gratisreklam, men köp dem vart 17 ni vill, bara ni köper dem. Jag smäller in en länk med info oxå. Som jag förvisso inte vet hur objektiv den är, men det jag kan säga är att de är värsta bästa pigghetskuren. Och att sömntutan jag naturligvis borde äta dem varje dag, men ni vet hur det är, man ska alltid fuska med det som är bra för en...

Idag är det alltså torsdag och med hemtentan har det fortfarande inte skett några framsteg. Alla sidor är oskrivna och alla böcker ligger stängda. Hemuppgiften om kriminalteknik är däremot gjord och inskickad, alltid något...

Puss och kram


Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh som jag älskar murder she wrote och Angela LAasbury..JAg och mamma brukade titta på det där på lördagar och söndagar när jag var liten..underbart!



det och så agatha christie =)

2009-02-19 @ 12:20:03
URL: http://pyttis.blogg.se/
Anonym

Alla som ser det här borde kolla in den här tjejens blogg, hon är galen, alkoholiserad, narkoman och ska göra plastikoperationer för pengar som hon får från sin pappa, helt sjukt.



Här är hennes blogg: http://bdknapp.blogspot.com

2009-02-19 @ 16:58:26
Leslie

Vad kul att du också har upptäckt gojibären, jag har skrivit ett inlägg om dem =) Tack för ett bra recept på smothie också. Men hur gör du med brustabbletterna?

2009-02-19 @ 17:01:06
URL: http://leslita.blogg.se/
Anonym

anna: klart cool tanta :)



leslie: de är verkligen super de där bären... jo, brustabletten och multivitamintabletten slänger jag i filen blandad med mjölken och så får det stå ett tag tills de har löst sig innan jag mixar allt...

2009-02-19 @ 23:25:44
Lisa

Varför brus- och multivitamintabletter? Blanda i tillräckligt med frukt och bär istället så slipper du smutsa ner smoothien med kemiskt framställda "tillskott".

2009-02-22 @ 21:26:08
URL: http://www.gojibaretc.se
leopardia

lisa: njae, mest för att det då skulle bli en annan sorts smoothie, som jag inte är helt säker på att jag skulle gilla, men visst är levande grönt att föredra :)

2009-02-23 @ 02:22:30
Madeleine

Tack för smoothie tipset!



Jag håller absolut med Lisa, Skippa bruset: Vitaminer i sådan form är helt döda. Enzymerna som lever i frukt och torkad frukt som gojibär gör att du kan ta upp vitaminerna. Ju naturligare ju bättre.



Tack Madeleine :)

2010-08-09 @ 11:31:34
URL: http://gojibärforlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0