Ikoner, samlare och pirater

Så blev det en sväng in till stan iallafall. Köpa lite kurslitteratur. Jo, men visst, jag tänkte plugga lite språk oxå. På distans. Liten biljett till kulturfestivalsevenemang införskaffades och så en sväng till Galleri Ikon, för att se Peters utställning. Nu finns det ingen info om den på hemsidan, men den pågår t.o.m söndag, så passa på att hasta dit, för den är rätt fascinerande, framförallt filmen där han intervjuar sin pappa - som är en äldre, manlig variant av mig. Det vill säga en man med galet mycket grejer och projekt och har typ aldrig slängt något i hela sitt liv.



        

(klicka för större)

Det var det.

Jag råkade glutta i DN, eftersom jag är så otroligt mycket emot elitism. Hrm...
Det handlar om Piratpartiet;
"Partiledaren Rick Falkvinge betonar i sin debattartikel att det bara är partiets ”allra skarpaste” representanter som ska företräda partiet lokalt. Ett ordval som inte direkt mildrar bilden av piraterna som teknokratiska elitister."
Jag bara kände 'jaha, och?', för att alla andra politiker är INTE eltister av olika slag eller?! Det vore väl bra jobbigt  och märkligt om Piratpartiet INTE leddes av 'skarpa' teknokrater eller hur?! (och jag menar inte den ekonomiska innebörden)

jaja...

Puss och kram


Kommentarer
Tess

Blir det italienska? :) Kram

2009-08-15 @ 14:04:27
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
leopardia

Tess: buongiorno, mi chiamo Josefine :)

ja, det är väl lika bra att börja iallafall va?

2009-08-15 @ 18:35:47
Tess

Yes!!! Gud vad kul! :) Att lära mig italienska finns på min to-do list också. Det är bara det att jag är skiiitkass på grammatik och oftast är det ju på det viset man lär sig och inte via gehör (som jag föredrar)... hahaha... Kram

2009-08-16 @ 09:06:30
URL: http://tessconfidential.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0