melrose place och absitnens

Okej, nu har jag bara ett avsnitt av säsong 2 kvar... Jag har inte köpt säsong 3, för inte trodde jag att man kunde sluka 27 avsnitt på ett kick. Jag pratar om Melrose Place. Kan ingen bara ge mig säsong 3?! så där så att den hänger på dörrhandtaget när jag kommer hem imorn. Jag kommer att ha abstinens nu, men jag kan inte förmå mig att klicka hem säsong 3 redan, jag har ju för 17 studier att sköta... Men OJ vad jag vill ha.

Jag har för korta käkmuskler, så nu gör det ont när jag försöker gäspa. Så kan det gå.

Min favorit"doktor" har uttalat sig igen, jag vet inte, men hon börjar bli lite av hälsosidornas Linda Rosing... Så där - gör vad som helst, säger vad som helst, för att få vara med i tidningen. Nu menar hon, Annika Dahlqvist, att hennes diet skyddar mot svininfluensan. Okej, nu menar jag ine att man behöver vara hysterisk inför en influensa, det är väl som alltid, antingen får man flunsan eller inte, men det är så sjukt kul med smittskyddsintitutets reaktion på doktor Dahlqvists uttalande.

"Enligt Smittskyddsläkaren Åke Örtqvist finns det ingen kost som kan skydda mot svininfluensan.

Det går inte ens att argumentera mot den här typen av resonemang som hon för. Det är helt enkelt alldeles för dumt, säger han."

Just så är det.

Jaha, fredagens bestyr bestod ju av att hålla muntligt föredrag på ett slott. Jag utgick ifrån att tanken var lite att vi skulle öva på att vara guider och inte så mycket hålla föredrag inför våra kursare. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick, men jag tror inte att jag var fööör tråkig iallafall. Men jag vet inte vad de tyckte om att jag ljög ihop en historia där mitt i min guidning, egentligen för de hann nog aldrig ge mig riktigt med respons. Men nu är det gjort iallafall. Jag som hatar att hålla muntliga redovisningar. Så nu får jag bäva inför nästa veckas uppgift istället och för c-uppsatsen.

Jag vill dock aldrig sluta plugga, kan det inte finnas tillfälle för oss som bara vill lära oss mer och mer hela tiden...

puss och kram



Kommentarer
Panki

Va duktig du e som håller föredrag på slott :-)

Man kan ju kombinera plugg och jobb, då kan du fortfarande lära dig massa hela tiden :-)

2009-08-31 @ 09:50:42
URL: http://pancake.webblogg.se/
Panki

Va duktig du e som håller föredrag på slott :-)

Man kan ju kombinera plugg och jobb, då kan du fortfarande lära dig massa hela tiden :-)

2009-08-31 @ 09:50:53
URL: http://pancake.webblogg.se/
Annika

Du, den där LCHF-kvinnan T^L jag inte. Enligt henne kan ju hela LCHF dieten frälsa världen ifrån ondo. Helt sjukt. jag blir faktiskt förbannad på de där människorna och speciellt på D som går som påven i spetsen för alla nyfrälsta LCHF:are...SUCK och STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!!!!!

Spare us från hela den dieten...PLEEEASEEEE!!!



Anyway, you Melrose Place girl, you!!!

KUL att det är så bra the second time around. kan tro det ja...

Älskar tv-serier på box.

själv köpte jag säsong ett av Thirtysomething i fredags. I used to LOVE it!!!

2009-08-31 @ 13:57:21
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

*panki: att jobba heltid och plugga heltid, jo, det finns ju de som orkar det ;)

det var väl inte så märkvärdigt att det var på ett slott, hade ju kunnat vara vart som helst ;)



annika: hon är galen. finns inga andra ord, haha..

och du, Mellis - nu har jag suttit här idag i flera timmar och bara funderat på vad jag ska göra - jag är halv utan melrose place, haha... 30 nånting gick ju här så långt mycket senare än i usa, så jag såg det aldrig... men jag kanske borde kika lite närmre på det...*

2009-08-31 @ 20:48:32
omTVserier

Chansar eftersom du har skrivit en del om TV-serier tidigare. Kan detta vara intressant?

http://omtvserier.se/jobb/

2009-10-18 @ 00:27:03
URL: http://omtvserier.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0