grannar och annat otyg

Tidigare, när jag duschade tog varmvattnet slut. Och då klickade det till varför jag har hört ett borrande ljud hela dagen. Nej, nej, inte som lite huvudvärk eller tandläkarborr, utan mer så där så att - helt ärligt, mitt golv i köket durrade. Jodå, grannen under mig håller på att renovera - hoppas jag... När de tog lunchpaus tyckte gårdstomtarna att det var dags att göra nåt åt höstlöven som trillat och lagt sig i vila på marken. En kratta är tydligen inte vad man använder idag, 2008, nej, man använder en lövblåsare. Men jag klagar inte, neeejdå, jag uppskattar variationen, normalt brukar det nämligen vara grannarna ovanpå som anser att det där med att hoa hela natten, hoa hela da'n, inte är ett kall man ska ta lätt på....

Naturligvis vore ju det smarta att gå till biblioteket och sätta sig och läsa, eller något mysigt fik, men när man är trött och riskerar att somna eller få allmäna uttråkespasmer så ignorerar man sådana goda tankar. Jo.

Jag är helt stum. Men faktiskt. Kan inte den som fattade det här beslutet eller den som skrev ut det, ta lite ur egen ficka då...  Jag har nya, oanvända sockor jag mycket väl kan avvara. Jag får nog ta och skicka ett mail till migrationsverket...
Okej, jag fattar att saftonbladet vill att vi ska reagera just så här, särskilt när de infogar så fint att Arvin är född i Sverige, precis som om det spelar någon roll... Efter en liten snabb överslagsräkning så insåg jag att den summa pengar de förväntas leva på inte ens kommer upp i 2800 i månaden... Okej, att de hänvisar till second hand-butiker och så, men Myrorna är faktiskt inte SÅ billiga.

Så till något helt annat; Bluffmaten.
Jag läste det här igår och ja, jag är ju lite fanatisk när det gäller att läsa innehållsförteckningarna på saker och ting, dock kanske jag inte bryr mig så där jättemycket utan min kropp får agera reningsverk åt de flesta otyg, men jag reagerade på detta;
"Över en miljon svenska kycklingar är varje år så illa medfarna under sin uppfödning att de inte kan bli mat, eller ens smuliga delar i nuggets. Landets enda kravmärkta kyckling kommer från Bosarp i Skåne."
Vad är det för fel på det här landet? Jag ska sluta äta kyckling om den inte kommer ifrån Bosarp.

Nä, nu ska jag äta något smarrigt och sen ska jag plugga och förhoppningsvis lära mig något. Jag fick förresten lära mig här förut att in the old days, när vi pratar målning, så var de nakna kvinnorna alltid rödhåriga...

Puss och kram



Kommentarer
dess

jag tycker att jag borde få handikapp med hepworth för att jag var på massagen idag... satans vad ont men attans vad skönt sen efteråt.. men satans va ont nu såhär efter-efteråt



hatar hepworth, fast inte lika mkt som jag hatar baertling!



fresten, du har missat sista avsnittet på säsong 4 av arkiv x ;P tänkte att jag bara skulle uppmärksamma dig på det. ;D

2008-11-12 @ 19:31:03
leopardia

dess: haha, jodå, jag har kvar avsnitt 25, jag lovar... har inte ens kollat hepworth än, jag lever i förnekelse...

2008-11-12 @ 19:37:16
dess

bäst för dig det!!! :P haha



jag strejkar iaf nu... tv here I come!

2008-11-12 @ 19:58:06
Hanna

Och svarta oliver är skokrämade. Varför ska vi äta sån skit när (jag utgår från att) riktiga svarta oliver är just mumma. Varför tror producenterna att vi vill äta skit?!

2008-11-12 @ 22:27:46
URL: http://hannasplats.blogg.se/
E

Det är ju för att rödhåriga kvinnor är snyggast nakna:P

2008-11-12 @ 23:12:58
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

hanna: det är mycket märkligt alltihop... och luft i glass, eller vad det var... jag vill inte äta luft, jag vill äta glass!



E: hehe, ja, det måste nog vara så ;)

2008-11-12 @ 23:50:08
Annika

Lövblåsare kan få vem som helst att vilja fly huset. Det ljudet är vidrigt och så håller dom på så länge också...

Fram med krattor och räfsor istället...haha...

2008-11-13 @ 14:20:57
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0