ljuset i tunneln var ett tåg


Phuhu, man blir ju smått fascinerad över hur vissa människor lyckas få anställning överhuvudtaget. Idag, liksom för en vecka sedan, kan jag konstatera att bildskärmar med en död pixel mitt i kan fara fett åt helvete. Men med Gud som mitt vittne, jag ska aldrig gå hungrig igen! Men jag blir så trött och jag förklarade för killen på bildskärmsäljarstället att om det visar sig att jag lämnar ifrån mig min bildskärm och sen får betala för att få tillbaks den, så kommer jag att bli väldigt otrevlig och ringa runt till precis alla man kan ringa runt till, tills folk tröttnar på mig, för sån är jag. Vilket resulterade i att han smet och lät en annan bildskärmsäljare ta över den rabiata kvinnan som var på väg att vägra gå därifrån...
Jag har varit med förr, och jag är som en ettrig liten galen hackspätt som vägrar ge sig, så jag är rädd för imorn, om jag får veta att de inte har någon pixelgaranti, trots att den döda pixeln är mitt i bildytan, så ... phuhu, kan man säga.

Det är var mitt andra besök till bildskärmsäljarstället och jag vet redan nu att jag kommer att skicka mail till alla personer som befinner sig i nån form av chefsposition, och fråga vad de anställer för uselt servicemindade folk.

Så bildskärmsäljarstället kan verkligen fara åt helvete. Tyvärr har jag köpt min lap top där, men faen, går den sönder så kommer jag bara åka dit, gå in där - och slänga den på dem.

Bildskärmsmärket kan oxå dra åt helvete. Jag kommer aldrig handla deras skitmärke igen. Jag har x antal trasiga dvd-spelare i minnet...

Om jag är frustrerad? haha, jag är så uppe i varv att jag inte kommer kunna somna och nu har jag missat Poirot helt och hållet.

Det har varit fest i helgen, som jag inte har gått på, för jag behövde plugga. Det som är synd är att den roliga boken, som jag hade tänkt läsa, så där inte-ingå-i-kurslitt., Nakna män, den har jag inte hunnit läsa... Och inte tänker jag läsa den nu. Nej, nu ska jag läsa nåt från 1700talet eller nåt, för de har tydligen inte lyckats hitta nån bättre kurslitteratur de senaste två hundra åren, så...

Puss och kram



Kommentarer
dess

haha, jag är helt på din sida!!!



Hoppas de ordnar skiten!



2008-11-16 @ 21:46:14
dess

haha, jag är helt på din sida!!!



Hoppas de ordnar skiten!



2008-11-16 @ 21:47:04
Petra

Oj, vad jobbigt! Jag håller också på dig!

2008-11-16 @ 23:39:30
URL: http://egokick.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

och puss på dig min vän!!



Allt väl?..förutom bildskärmstrasslet då..

2008-11-17 @ 10:13:41
URL: http://pyttis.blogg.se/
dr. no

Bildskärmsförsäljarens sju månader gamla dotter är antagligen förkyld; de blir lätt det i den åldern, och såhär års är det stört omöjligt att hålla smittan borta eftersom varenda kotte går runt och hostar. Men eftersom ungen är förkyld vaknar den en gång i kvarten, och eftersom hans fru tar sömntabletter och antideppressiva mot sin inbillade SAD är det han som måste upp varenda gång och gå runt och sjunga varenda barnvisa han kan komma ihåg tills hans hals är lika förstörd som Axl Rose:s i ett dåligt magnetfält.

När han sen kommer till jobbet, efter att ha sovit sammanlagt 45 minuter och efter att ha blivit utskälld av sin deprimerade fru för att hon tvingas ta hand om deras gemensamma barn som hon en gång övertalat honom att skaffa, är det någon kärring som skriker på honom som en tok för att en mikroskopiskt liten fläck på hennes dataskärm är vit istället för gul, eller vad det nu är. Eftersom han dessutom själv är sjuk och känner att risken är överhängande att han nyser över hela kunden bestämmer han sig för att lämna över till en annan försäljare för att inte förvärra situationen.

Men kärringen, i sitt uppeldade tillstånd, tolkar även detta som en direkt provokation, så hon ringer bildskärmsförsäljarens chef och klagar över dennes service-mindedness. Eftersom chefen hyser ett illa förtäckt hat mot försäljaren på grund av dennes faiblesse för att nynna barnvisor (vilka han fått på hjärnan efter otaliga sömnlösa nätter) slutar det hela med avsked, och eftersom han inte haft råd att vara med i A-kassan sedan det nya regelsystemet infördes eftersom frugans antidepressiva kostar skjortan står han där utan möjlighet att försörja familjen, med ett lån på ett hus som frugan tar med hjälp av en skilsmässoadvokat som hon betalar genom att suga av (något hon sade att hon aldrig någonsin skulle göra och äcklades av när bildskärmsförsäljaren tog upp det i början av deras förhållande), och trots att hon är en deprimerad och semiprostituerad pillertrillare får hon vårdnaden om dottern eftersom det svenska rättssystemet aldrig ger vårdnaden till mannen.

Så då står han där utan jobb, utan bostad, utan fru och utan barn. Det enda som återstår är att ta livet av sig, så han slänger sig framför tåget och blir en våt fläck på förarrutan.

Det hela slutar med att lokföraren blir intervjuad av expressen om hur traumatiserad han är och undrar varför i helvete folk inte kan tänka efter lite innan de agerar - om man nu vill ta livet av sig, varför inte göra det någonstans där oskyldiga inte drabbas?

2008-11-17 @ 11:17:58
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

dess och petra: jag kommer inte få min skärm lagad. vilket jag hade kunnat få reda på på en gång ifall personalen varit kompetent nog att veeeeeta om vad som gäller för de grejer de säljer.



dr no: nu var det ingen som sa att det var dålig service för att han smet och lämnade över till någon annan, men bortsett från det, så risken att han var sjuk och inte ville nysa över kärringen minimal iochmed att kärringen stod och pedagogiskt försökte få fram ett svar i säkert 20 minuter utan resultat... innan hon förklarade varför hon ville få fram ett svar, eftersom hon har varit med förr...

2008-11-17 @ 12:43:30
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

sötnos=)



och de på nelly gillade den med så den kommer nog dit lagom till jul =)

2008-11-17 @ 12:52:26
URL: http://pyttis.blogg.se/
Annika

Fy sjutton, sånt där är alltid så frustrerande och JOBBIGT!!!

Jag HEJAR på dig!!

You go girl!!

2008-11-17 @ 12:52:52
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
dr. no

Så så så, jag försökte bara vara lite rolig. ;D

2008-11-17 @ 13:06:22
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

annika: jag är inte besegrad ännu ;)



anna: aah, så roligt :)



dr.no: du var rolig, jag blev bara förbannad på den jävlen som tog livet av sig utan att tänka på att oskyldiga drabbades...

2008-11-17 @ 13:13:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0