show and tell: godis

Ho ho ho, för idag är det fredag och är det fredag är det show and tell.
Den här månaden är det Marianne i Kairo som håller i trådarna och teman har hon valt med bravur må jag säga.

Denna fredags tema är GODIS!

Nu dog batterierna i min kamera, jag hade som plan att visa allt godis som finns här i mitt hem, men ja...

Mina föräldrar trillade in genom dörren för en timme sen och när de är här så brukar jag oftast se till att ha smågodisar hemma;



Men det är sällan att allt äts upp, så en skål med godis, ja, det hör liksom hemma på mitt vardagsrumsbord...



Själv tycker jag att lussebullar är godis :D och här i en annan skål, med lite mariannekarameller och några dumlekolor...



Och så pappas efterrätt.....



Och en liten godisgömma i ett skåp...

Vad det gäller amerikanskt godis så vill jag säga jajamensan! Men jelly beans måste vara bland det märkligaste som finns, eller inte alls. Men det är så galet stort alla pratar om jelly beans i alla filmer och serier. Jag kan iallafall konstatera att den där vita jelly bellyn som smakar popcorn måste vara det ABSOLUT ÄCKLIGASTE GODISET NÅGONSIN!! Haha... smörigt och gott liksom, yeak!

Min relation till godis är nog rätt osund, jag har ätit så mycket godis i mina dagar att jag egentligen borde vara jäääättestooooor.



Men skam den som ger sig, som jag brukar säga...

Puss och kram



Fredagsbloggare:
Nilla,Simone,Anna,Desiree,
Annika, Anne,
Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia
Anne-Marie, Marina, Marie
Strandmamman
M.K.B
Ulrika
Jemaya
Nina
Kicki
Barbamorsan
Mia



Kommentarer
Charlotte

Så godissugen jag blev nu... slurp.

Nu är det tävling på charlotte.nu - missa inte chansen att vinna 4 engelska mysfilmer. Trevlig helg!

2008-11-07 @ 15:24:15
URL: http://www.charlotte.nu
Fritt ur hjärtat

Å svarta katt! Det har jag inte ätit sedan jag var liten.

Jag har också fått med smågodis!

2008-11-07 @ 15:29:54
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Annika

Salta Katten!! Den är så god!!

MUMSIGT med godiset!

Och du som har så mkt gott godis hela tiden runt omkring dig därhemma i Svedala! AVIS!!

Marianne har valt så bra teman!!!

2008-11-07 @ 16:52:36
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Petra H

Jag ÄLSKAR också godis och borde väl också se ut som på sista bilden ;-) Tur att jag inte gillar det amerikanska godiset i Puerto Rico... Är det inte typiskt kvinnligt att gilla godis? Men jag gillar även chips som jag tror är mer manligt... ingen nyttig kombination alls!

Trevlig helg!

2008-11-07 @ 18:38:08
URL: http://petchie.wordpress.com
leopardia

fritt ur hjärtat: jag hittade några askar här för ett tag sen, som jag köpte med mig och la till gömman :)



annika: haha, ja salta katten är iallafall bättre än godisar med popcornsmak ;)



petra: jag gillar milkyway och allt vad de heter, de är helt okej enligt mig, så jag skulle inte klaga ;) fast det är klart den här riktigt bra chokladen skulle kanske saknas...

hehe, chips finns det oxå här :)


2008-11-07 @ 23:06:40
Anonym

goooott :D



hoppas allt är bra i höstvädret!



fresten, håkan måste vara förvirrad.. för så har han glömt Hepworthboken på läsanvisnigarna... sen sätter han in det till den 18 nov... sen när ja kollade idag så ska vi ha den till sem. på torsdag.... jag mailade honom nyss o frågade om har typ var helt ute o cyklade eller nått... hahah.



aja.

2008-11-08 @ 16:17:01
StrandMamman

Godis och chips - vi är många med samma intressen :)) Midjemåttet lider... Må gott!

2008-11-08 @ 22:44:38
Maria Byström (Tinnitussan)

Älskar dessa här teman och godis är underbart. Jag är en riktig godisråtta och lär så förbli. Äckligaste godiset är för mig gelatingodis eftersom jag inte äter det ;-) Men utöver det går det mesta ner :-)

2008-11-09 @ 10:44:58
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

dess: haha, ja, jag såg att han varit förvirrad, men jag tänkte att jag spar den till sist och läser om jag hinner, helt enkelt...



strandmamman: hehe, mm, godis och chips, det är så det är :) ha det gott du med!



maria: goudis är det bästa! jag är ju inte helvegetarian, så jag kan nog äta lite gelantingodis, men choklad är bäst :)

2008-11-09 @ 23:36:23
dess

jag fick svar av honom... den är till den här veckan med! suck!

2008-11-10 @ 09:43:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0