kvällens festival då'ra...

Så sitter jag med bloggen uppe istället för att skriva på uppsatsen. Bara för att jag tror att jag slänger ihop 12 sidor på en timme eller så... Jojo... Dock måste man tydligen hämta kopierade ex på min födelsedag... det är en liten suring, jag ska ju bruncha inne i stan med brudarna...

Nåväl, melodifestivalen... Vad som helst kan hända ikväll...

Oh, tänk om Morrissey hade varit med...

Rumänien: kanske inte det starkaste bidraget so far, haha, eller så är det just det är, eftersom de var först... Ballad iallafall...

England: det här påminner om en låt jag gillar, kan bara inte komma på vilken det är, antagligen någon gammal discolåt... gillar att det är en tjej på gitarr och faen, färgglatt... helt okej, men låten den påminner om är bättre... Men om den här inte spelas på Patricia om söndagarna så blir jag lite besviken...

Albanien: Tur att pappa köpte pollypåsar åt mig när han var här sist... Jaha, så var det så där igen, låten ja... Jag gillar när de sjunger på sitt hemspråk istället för på engelska, för jag gillar språk.. Men jag tycker fortfarande den här är tråkig...

Lalalala liii, kunde inte Björn Gustafsson varit med istället...?

Tyskland: Christian snackade om att de här snackade om girl power förut, när de fanns tidigare, som grupp alltså... Undra varför?! De ger iallafall inte mig känslan av någon girl power... Antingen har den här fastnat i mitt huvud från snuttarna man fick se i semifinalen eller så är det ett plagiat igen... Mja, rätt okej ändå, men inga spice girls precis, men den kommer nog att spelas på ett och annat dansgolv i sommar iallafall...

Armenien: Discodanslåt, som inte ger mig någonting alls.... Fasligt vad alla fruntimmer måste rulla med höfterna... Är det verkligen sexigt?! Jag menar egentligen... när man nu ser det heeeeela tiden... Fast ja, å andra sidan kanske man inte tröttnar på en naken Brad Pitt bara för att han är naken hela tiden... Snygg klänning har hon iallafall, antagligen kvällens snyggaste...

Bosnien-Herzegovina: Det är nån barnramsesång med söt glädje... Svårt att bestämma sig om man gillar den eller inte, men framträdandet är nog det bästa ikväll iallafall. Jag tycker sånt här är kul... Mer livshöga Håkan Hellström på scenen liksom! (och om du inte sett håkan hellström live nån gång så vet du nog inte vad jag menar nej) Jag och panki skulle förresten kunna göra en immitation av det här. Hon med lockigt hår i kjol med äpplen på och jag har garanterat inga problem att bli lik sångaren...

Israel: Jag har hört någon förklaring nån gång varför Israel är med i den här tävlingen, som annars är europeisk, men jag minns inte... Nä, jag har ingenting att säga, det här var skit.

Finland: Jag gillar att hårdrock verkar vara så stort i Finland. Det gör att jag vill bo i Finland. Tyvärr är det här alldeles för mycket åt Iron Maiden-hållet för min smak, men det är ändå nåt speciellt med hårdrock som får mitt hjärta att må bra... Dock kanske de skulle kunna använda balsam... Bara en tanke...

Kroatien: Vad kan man säga, den här lär ju inte vinna iallafall... Den har sin charm, men ja... De säger att den här gubben är den äldsta som varit med.. men här förut hade ju nåt land nåns farmor eller mormor med och hon lär ju varit äldre än 75...

Polen: Anne-lie Rydé sa att hon var tvungen att visa pattarna för att komma nånstans i melodifestivalen, den här tjejen har nog följt Anne-Lies råd... Kan inte folk bara fatta att det är fult fult fult! AAAj, vad illa det låter... Jag skulle beskriva det här som, aj, falsksång!! Undra om hon sitter och tittar på inspelningen sen och tycker att det här är bra... Typ "åh, vilket fint yeeeaaah, jag fick där.." suck.

Island: Ja, jag gillar ju tydligen eurodisco från 90talet, och visst det här är väl ett av de starkare bidragen ikväll, men jag får ändå inte lust att ha den här i lurarna under joggturen... Snygg klänning dock och fina rosa skor... De hade faktiskt kunnat skita i gemensamma danssteg för det ser bara pinsamt ut...

Turkiet: Bortsett från Ryssland så är nog det här det bäst producerade bidraget ikväll... Det låter jäkligt bra och tight den här rocken från turkiet... Tyvärr inte riktigt helt i min smak... Men jag skulle kunna tänka mig att lägga dem, hmm, 3a kanske... 4a.. nånstans där...

Portugal: Inte min favorit direkt, men tydligen pressens... Ballad, boring och beatless...

Lettland: jag gick här ifrån faktiskt... gillar inte piraterna...

Sverige: Måste nog surfa aftonbladet och läsa om varför hon mobbades för sitt utseende, jag tycker hon är skitsnygg ikväll.. Och jag tycker att framträdandet håller klass, trots en överdrivet kort kjol... Det är synd, men sverige är nog bäst ikväll... Men nästa år kan vi väl skicka Amanda Jensen..?

Danmark: Jag glömde säga sist, att den här killen verkligen kan sjunga och att jag tycker att han är bra på scen, dock fel låt - fel fel fel... Han är väldigt lik en kille i nån ungdomsserie som gick för flera år sen, tror det var skolungdomar som hade nån tidning...

Georgien: Den här är bättre än sist och dansarna gör det skitsnyggt! Dock fattar jag fortfarande inte hur de lyckas med klädbytet så snabbt. Alltså, ja, jag fattar ju att de inte byter kläder som normalt, men ändå... Den här har jag som 2a...

Ukraina: Jag är nog den enda som inte tycker den här är fantastisk, men kanske att de finner... De är ju snygga allihop och sånt spelar ju tydligen roll...

Frankrike: Klart coola skäggisar! Supersexigt med kvinnor i skägg ju... Frankrike har nästan alltid med bidrag jag gillar... Hamnar förhoppningsvist högt upp!

Azerbajdzjan: Oh, snyggt! är min första tanke. Sen sjunger de... som två krattor... jao... men snyggt framträdande är det... Och låten är helt okej, nästan bra faktiskt, om man bortser från att det är två krattor som sjunger... Jag gillar ju hårdrock, så... Men jag kan tänka mig att det är så här all hårdrock låter i öronen på dem som inte gillar det...

Grekland: Antagligen mest spelade låten på Patricia i sommar, men ja, nä... jag får nog låta bli att gå dit...

Spanien: Hahaha! - Och vinnare blev en fiktiv figur, som pappi raul ungefär... -ja, eller tomas östros...
Ptja, visst... Det är ju inte menat att vara bra, så det funkar väl...

Serbien: Får antaglien rätt många artighetspoäng, för den är inte dålig, den här balladen... Eller ja, faktiskt den bästa balladen hittills.. 5a kanske...

Ryssland: Jag har alltid varit fundersam till varför inte Ryssland äger världens musikscen, för de har alltid så jäkla jädrans bra producerade bidrag med i melodifestivalen och får de så bra producenter till detta event så borde det krylla av ännu bättre producenter där ute... Men jaha, nähä, det är bidraget har tydligen Timbaland producerat, så var det med det... Det här är iallafall kvällens bästa balladliknandebidrag... Om han bara hade fått lite koreografi innan så hade det varit ännu bättre... OOOOOOH! Han har med Plusjenko som dansare!!! Som konsåkningsfreak är jag kär just nu! Han åker skridskor på scenen. Heja Ryssland!!

Norge: Ptja, jag har slut på ord känns det som, men Sverige kommer nog att rösta på den här, trots allt. Sött att hon sa tack på norska... En liten poplåt... sött..


Nä, nu ska jag hoppa lite... Måste se röstningen, såg att Björn Gustafsson ska vara med...



Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Linda

Ohy Armenine o grekland var bra,men i helvte vad jag gillad Islands!Påminde o E-type,vilket är vääääldigt positivt!

Jepps vi målar huset så här e det bra...fasiken jag känner för att anordna en stor bloggfest här alltså=)Vad tror du om det?Eller e det rödvinet som talar?

2008-05-25 @ 00:38:28
URL: http://hummingbird.blogg.se/
anna

haha ok..har aldrig brytt mig om konståkning...



allt väl med fröken?

massor av kramar..från hon som blivit usel det senaste med att höra av sig och svara på kommentarer.

kram

2008-05-25 @ 02:17:16
URL: http://pyttis.blogg.se/
Susan

Usch vad pretantiöst, jag spyr på Ryssland...och alltihop. In med juryn igen, folk är ju inte kloka! Konståkaren ser ut som han i DumDummare. Visst jag gillar konståkning men det behövs mer än några meters is-utrymme. Tkr Norden borde bojkotta ESC,å köra en egen variant.

2008-05-25 @ 10:11:12
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
leopardia

Linda: Kul att du hittade nåt riktigt bra bidrag där :) själv är jag väl lite så där va...



anna: sötnos!



Susan: jag kan nog tycka det är lite coolt att de lagt skitmycket pengar på sitt bidrag, de där ryssarna... jag är nog mer inne på att jag tycker att endast finland ska få delta i melodifestivalen kanske... men jo, jag har alltid föredragit jury framför telefonröstning...

2008-05-25 @ 11:10:14
URL: http://leopardia.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0