jag tänker inte sjunga en sång

Men se där, inte kom jag ihåg att ringa min personalchef idag. Näpp. Jag har suttit med uppsatsen mest hela dagen och ändå har jag totalt bara skrivit 7,5 sidor. Jag trodde ju att jag kunde det här med att mala, men tydligen hade jag fel.

Till och med min mammas tandsköterska skrattade åt mitt tandlossartrauma. Jag får helt enkelt trösta mig själv.

Satt ute i solen och skrev uppsats. Lättare sagt än gjort, eftersom man inte riiiiiktigt har koll på grund av att ingenting syns på skärmen i det starka solljuset, men, men. En timme stod jag ut i snålblåsten iallafall. Jag lever på att det säkert såg härligt ut, trots att det var skitkallt.

Och jag tackar Miss Lyckad för att hon redde ut det här med stinkgränsen ;) Då är jag på säker mark alltså...

Jag kanske ska pausa från uppsatsen ett tag och äta lite. Jag har ändå maliat iväg det lilla jag har skrivit för att få lite kommentarer på det, förhoppningsvis iallafall... Så jag kan ju skylla att jag väntar på svar, helt enkelt...

SvD: Stockholm: Kvinna gripen för misstänkt våldtäkt.
DN: Misstänkt Våltdäkt av man.
Saftonbladet. Kvinna gripen för våldtäkt.

Jag tycker dessa rubriker är smått lustiga. Inte för det som skett är roligt alls, utan för deras olika vinkling av samma händelse... Nu tassas det på tår däremot, för ingen törs andas det som vrålades ut i andra fall, där kvinnor varit offer, tex den med de här hockeyspelarna. "VAD HADE HAN VÄNTAT SIG?" Nej, nej, för när det handlar om män så är vi livrädda för att framstå som rabiata feminister som inte per automatik tillskriver män rättigheter, kvinnor saknar. Det ska daltas och silkesvantarna åker på. Sen tycker jag självklart inte att något annat ska ske, men jag tycker att dessa silkesvantar ska på när det handlar om kvinnliga offer oxå. Jo.

Nä, puss och kram på er, förutsatt att ni vill ha det...



Andra bloggar om: , , , , , , ,



Kommentarer
Linda

Kolla min blogg gumman,kanske e du sugen på att handla ngt o få 20% på underbara inredningssaker!

2008-05-28 @ 21:36:56
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

haha jag tyckte faktiskt de var olika..eller jag såg ju att de inte såg riktigt likadana ut inuti eller var av samma märke..men nu ser jag ju att mönstren är olika med - du är så uppmärksam sköna fröken! kram!

2008-05-29 @ 00:42:28
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0