show and tell: it's all about the shoes

Desirees fredagstema avhandlar ämnet skor. Jag känner att jag inte riktigt vet vart jag ska börja, haha, men, men...

Skor: Vilka skor använder ni? Vilka skor längtar ni efter att använda till sommaren? Bästa skorna/sämsta skorna? Favoritskor? Andra snygga, fräna skor?


Jag börjar helt enkelt med att infoga en bild på nästan alla mina skor, som ni sett förut, men, men...



Och på den här bilden försöker jag se de sämsta skorna, men jag vet inte om jag har några... Det kanske skulle vara de svarta ballerinaliknande skorna med gröna remmar, smo står bakom guld flipflopsen... De är nämligen nån sån där sportig variant av ballerinaskor. Köpta på en marknad i Polen, enbart för att de jag ville ha inte fanns i min storlek. Det största bottennappet är att de är märkta med Nike, men det är inga nikeskor alls, utan bara någon som fått för sig att göra en, ja inte ens kopia...

Så går jag vidare till mina finaste stövlar;



Jag har dem dock mest bara för att de är vackra att titta på... Verkar det som iallafall, för de är oanvända. Jag har nämligen tänkt att lägga en extra sula för att få bort klickklickljudet, men jag har som inte kommit till skott än...

Och så mitt loppisfynd;



Dock är de ju på gränsen till antika, så jag vet inte om jag vill använda dem och slita ut dem, eller om jag ska spara dem för sakens skull...

Och på hallmattan står;



Dessa bronsfärgade skor är ett par av mina favoriter. Jag gillar brons. Dock håller de på att gå sönder, så om nån har ett par till salu, så köper jag gärna.

Mbt-skorna;



De mest använda i min samling... Går att användas året runt och de är framförallt bra för att man kommer upp en bit från slask och regnpölar... Men ja, oxå för träningen de ger... Garanterat de dyraste paret jag äger, och så är det inte ens klack på dem...

Dagens skoval;



Ooh, tjusiga va? Dock används de bara till löpning och promenader... Haha, ja, jag sa löpning, men det var länge sen...

Och så var det ju det här med att drömma sig bort...








Ni kanske känner igen dem från sex and the city... Ett par av mina drömskor. Manolo Blahnik, tror man kan få dem för en sisådär runt 800 dollar på e-bay...

Och eftersom det är skor vi pratar om, så måste man ju slänga in ett par eller två av han som är de röda sulornas fader...





Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
Annika

DU äger skor du, min vän!! WOW!!

SNYGGA också...GUD, dina blåa stövlar är så vackra så att jag vill åka över redan nu och byta mina rosa du-vet-vad mot dina blåa. det kallar jag ett schysst byte :-))

Dina röda gamla skor är också helt fantastiska, Leopardia!

OCH ja, for gods sake...ett par Christian Louboutin...suck...HELT underbara!! Helt ljuvliga...

2008-05-23 @ 21:51:05
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Fritt ur hjärtat

Så mycket snygga skor har jag nog aldrig sett på en gång, om det inte varit skoaffär!! Härliga underbara skor, ser ut som hos mig förr!!

2008-05-23 @ 22:33:20
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Susan&Lynette

Oh, fan! inte visste man att Charlotte Perelli hade en Alias Leopardia....

Vi känner oss sunkiga med våra "piffiga"dyrare joggingskor (som vi inte ens joggar i) och praktiska "allround" promenad skor....shit!

Men kul för dej, fast Hallå!

2008-05-23 @ 23:48:12
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
leopardia

annika: yeah, ge oss christian!! Nuuu!



fritt ur hjärtat: hehe, jag är nog mest dålig på att sortera bort, egentligen...



susan&lynette: haha! men jag har sportskor, till största delen... flest sportskor är det...

2008-05-24 @ 13:10:27
Maria

Ooooo va mkt skor, mkt fin fint, fast dom där på hallmattan ser ut som barnskor, de rosa, e d verkligen dina? Du har ingen liten dotter hemma eller så? hihi.. Flåt.. ;) Hehe o så har du skor som prydnad, du är väl för söt.. lägger du inte ut några bilder på hela dig på bloggen? ;)



2008-05-24 @ 20:56:35
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Petra H

WOw, så många skor du har!! De bronsfärgade såg coola ut, och inte ens slitna trots att du påstår att de håller på att falla sönder!? Och de rosa på samma bild var ju så söta.

Christian Louboutin har jag inte ens hört talas om!!

2008-05-25 @ 04:59:35
URL: http://petchie.wordpress.com
leopardia

maria: haha, nä, inga barn här inte... det var vuxenstorlekar på de där...



petra h: nej, de är inte så mycket använda :( men håller på att spricka i en söm eller ihopklistring, det är billiga saker från skopunkten... Christian är ofta skyhöga klackar och så den där röda sulan som gör allt så mycket tjusigare...

2008-05-25 @ 09:50:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0